Iranian Agriculture News Agency

جوانان نپالی، مرغداری را به شغل‌های خارج از کشور ترجیح می‌دهند

دو برابر شدن درآمد جوانان نپالی با راه‌اندازی مرغداری

فعالیت مرغداری‌ها در منطقه گورخا نپال، ثابت کرده می‌توان بیش از دو برابر درآمد نسبت به فرصت‌های شغلی، در خارج از کشور به‌ویژه در کشورهای (حاشیه) خلیج فارس و خاورمیانه به‌دست آورد.

دو برابر شدن درآمد جوانان نپالی با راه‌اندازی مرغداری

فعالیت مرغداری ها در منطقه گورخا نپال ، ثابت کرده می توان بیش از دو برابر درآمد نسبت به فرصت های شغلی، در خارج از کشور به ویژه در کشورهای (حاشیه) خلیج فارس و خاور میانه به دست آورد.

به گزارش ایانا از سایت myrepublica ، این درحالی است که، آندهری کومار رانا ، پس از کار به مدت چهار سال در قطر ، به نپال بازگشته است ، وی پس از بازگشت به زادگاه خود، طی دو سال با فعالیت مرغداری توانسته اکنون بیش از 70 هزار روپیه در ماه به دست آورد.پیش از این، رانا با کار در هتلی در قطر تنها 30 هزار روپیه به دست می آورد.

وی گفت: "هنگامی که مردم در مورد تجربه کار در خارج از کشور می پرسند، من به آن ها می گویم که درآمد خیلی خوب نیست و ما می توانیم بیشتر از آن در نپال به دست آوریم ."

وی دیگر به خارج از کشور نمی رود ، در حال حاضر، رانا، حدود 15 هزار جوجه دارد. وی همچنین روش مرغداری را به هفت جوان از روستا آموزش داده و این فرصت(فعالیت) در روستا گسترش یافته است. به طوری که این روستا در حال حاضر تعداد زیادی جوجه تولید می کند.

Resham Gurung و Harek Ram BK دو روستایی هستند که همراه با رانا به قطر رفته بودند، اما اکنون با دو هزار جوجه، فعالیت مرغداری را آغاز کرده اند.

بسیاری از جوانان روستا در حال حاضر به سمت راه اندازی مرغداری روی آورده اند. Sanjay Rana ، بیست و چهار ساله ، از اهالی روستا ، برنامه خود را برای رفتن به خارج از کشور به منظور پیدا کردن شغل، لغو کرده و یک مرغداری با حدود یک هزار جوجه به راه انداخته است.

وی گفت: "در حالی که مردم در انتظار کمک های مالی دولت، برای ساخت خانه هستند، اما من توانسته ام با درآمدی که به دست آورده ام ، خانه ام را بازسازی کنم."

جوانان غیر ماهر ترجیح می دهند برای به دست آوردن شغل به کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه بروند؛ درحالی که با توجه به بی ثباتی سیاسی ، تقریبا رسیدن به این هدف صفر است. گفتنی است، به طور متوسط روزانه ​​1500 نفر از نپال کشور برای یافتن شغل این کشور را ترک می کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید