Iranian Agriculture News Agency

به ابتکار دولت فرانسه صورت می‌پذیرد:

برنامه‌ریزی برای ساخت نخستین ایستگاه تولید سوخت زیستی از چغندر

از سال 2008، گلوبال بیوانرژی به دنبال توسعه فرایند تولید ایزوبوتان از منابع تجدید پذیر (ضایعات باقی مانده از تولید شکر، محصولات کشاورزی و جنگلداری) بوده است. استفاده از این فرایند منجر به کاهش انتشار گاز CO2 در اثر تولید ایزوبوتان خواهد شد. ایده راه اندازی این پروژه منجر به بستن قرارداد عظیم تولید سوخت زیستی بین شرکت بیوتکنولوژی اوری و شرکت تولید کننده اتومبیل آئودی شده است.

برنامه‌ریزی برای ساخت نخستین ایستگاه تولید سوخت زیستی از چغندر

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند، بر طبق برنامه سرمایه گذاری دی-اونیر (Investissements d'Avenir) که به ابتکار دولت فرانسه صورت می پذیرد، مبلغ 9 میلیون یورو، در چند بازه زمانی، در اختیار شرکت فرنسوی گلوبال بیوانرژی (Global Bioenergies) و شرکت تابعه آی بی ان-وان (IBN-One) که تحت نظارت کریستال یونیون (Cristal Union) و لی اوریل (L'Oréal) کار خواهند کرد، قرار می گیرد. این دو شرکت با همکاری یکدیگر نخستین ایستگاه تجاری تولید سوخت زیستی ایزوبوتان را در دنیا تأسیس می کنند .

از سال 2008، گلوبال بیوانرژی به دنبال توسعه فرایند تولید ایزوبوتان از منابع تجدید پذیر (ضایعات باقی مانده از تولید شکر، محصولات کشاورزی و جنگلداری) بوده است. استفاده از این فرایند منجر به کاهش انتشار گاز CO2 در اثر تولید ایزوبوتان خواهد شد.

ایده راه اندازی این پروژه منجر به بستن قرارداد عظیم تولید سوخت زیستی بین شرکت بیوتکنولوژی اوری و شرکت تولید کننده اتومبیل آئودی شده است. روند اجرای پروژه در حال وارد شدن به فاز جدیدی است به گونه ای که در ظرف چند ماه آینده ساخت و ساز تأسیسات آن در کشور آلمان به پایان خواهد رسید.

کارخانه مذکور در سال 2019 با ظرفیت تولید سالانه حدود 50 هزار تن وارد عملیات خواهد شد و انتشار گاز CO2 آن به اندازه دو برابر مقدار کنونی آن (برای تولید ایزوبوتان) کاهش خواهد یافت. نقش شرکت تولید کننده لوازم آرایشی لی اوریل در این پروژه، آزمون ترکیبات مشتق شده از ایزوبوتان تولید شده (از منبع زیستی) برای استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید