Iranian Agriculture News Agency

25 هزار واحد تولیدی در کشور تسهیلات رونق تولید دریافت کردند



دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 25 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در نقاط مختلف کشور در سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، مهدی داداشی زین الدین روز پنجشنبه در نشست اعضاء کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در استانداری این استان، افزود: 60 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پارسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سطح کشور نام نویسی کردند، که در نهایت 25 هزار واحد تسهیلات دریافت کردند.
وی ادامه داد: 13 هزار و 500 واحد از این متقاضیان از طریق سایت بهین یاب به بانک های عمل معرفی شدند و 11 هزار و 500 واحد نیز به صورت مستقیم برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه کردند.
دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی را 174 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پنج هزار و 400 واحد تولیدی نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نقاط مختلف کشور در دست بررسی است که به زودی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.
وی، استان مرکزی را یکی از موفق ترین استان های کشور در همکاری بانک ها و خانواده دولت در پرداخت تسهیلات رونق تولید دانست و گفت: صنایع مادر تخصصی مستقر در این استان از محل منابع ملی ساخته شده اند بنابراین برای حفظ بیت المال مسلمین و صیانت از منابع ملی، این صنایع باید هر چه زودتر به چرخه تولید بازگردند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملکرد دولت یازدهم در رفع موانع تولید و تراز تجاری مثبت کشور در سال گذشته ستودنی است.
سید مهدی مقدسی افزود: دولت یازدهم از آغاز فعالیت، رفع موانع تولید و و توسعه صنایع را در دستور کار خود قرار داد که موفقیت های چشمگیری نیز به دست آورد.
وی ادامه داد: تراز تجاری مثبت و رونق بسیاری از کارخانه های تولیدی که در گذشته ای نه چندان دور به تعطیلی کشیده شده بودند، بخشی از خدمات شایسته دولت یازدهم است که آحاد جامعه باید این عملکرد مثبت را ارج نهاده و در انتقادات خود شرط انصاف را رعایت کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، برخی از افراد عملکرد شایسته دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی کشور را نادیده می گیرند، بیان کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه های موفق داخلی و سیاست خارجی منحصر به فرد خود، کشتی تولید و صادرات کشور که از سال های گذشته به گل فرو رفته بود را نجات داد و در مسیر توسعه و بالندگی هدایت کرد.
وی بیان کرد: قانون رفع موانع تولید در 60 ماده، مرداد ماه سال 1393 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که برخی از صاحبان تولید از بندهای مختلف این قانون اظهار نارضایتی می کنند.
مقدسی بیان کرد: صاحبان صنایع و مدیران دستگاه های اجرایی باید قانون رفع موانع تولیدی را با دقت هر چه تمامتر مطالعه کرده و بندهایی را که قابلیت اجرا نداشته و یا در مدت زمانی اجرایی شده اما عملکرد مثبتی از خود به جای نگذاشته است را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه کرده تا در خانه ملت اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نیز گفت: قانون رفع موانع تولید نیازمند بازنگری های کارشناسانه است.
ظفر افشون افزود: در قانون رفع موانع تولید هیچ یک از دستگاه های اجرایی به خصوص بانک ها و موسسات مالی مکلف به انجام وظیفه در راستای رفع موانع و مشکلات صنایع نیستند که این مهم فعالیت خانواده دولت را با مشکل مواجه می کند.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید قانون رفع موانع تولید را به شکلی اصلاح کنند که دستگاه های اجرایی به خصوص بانک ها و دستگاه های خدماتی، حمایت از صنایع و تولید را تکلیف اصلی خود بدانند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه موانع استانداری استان مرکزی اضافه کرد: خانواده دولت در این استان همه ظرفیت های خود را برای رفع موانع تولید و توسعه صنایع به کار گرفته است به طوری که در سال گذشته حدود یک هزار و 100 واحد تولیدی از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده و امروز بیش از 30 درصد از این صنایع افزایش تولید و صادرات دارند.
وی تاکید کرد: صاحبان صنایع نیز نباید دولت را حلال همه مشکلات خود بدانند و باید با بهره گیری از همه ظرفیت های خود تولید با کیفیت و صادرات محور را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به ایجاد اشتغال مولد و ارتقاء سطح معیشتی مردم استان نقش آفرینی کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: 107 نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با یک هزار و 873 مصوبه پارسال در این استان برگزار شد.
محمدرضا حاجی پور افزود: همچنین یک هزار و 519 پرونده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مرکزی بررسی شد که حدود یک هزار 100 واحد تولید از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.
وی بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و 199 مصوبه در خصوص همکاری بانک ها با صنایع استان داشت که 44 درصد از این مصوبات اجرایی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: همچنین 387 مصوبه از 674 مصوبه دستگاه های اجرایی نیز اجرایی شد.
2 هزار و 800 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید