Iranian Agriculture News Agency

اصفهان رتبه دوم کشور در تولید محصولات گلخانه‌ای

از مهم‌ترین مزایای کشت‌های گلخانه‌ای می‌توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغال‌زایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

اصفهان رتبه دوم کشور در تولید محصولات گلخانه‌ای

از مهم‌ترین مزایای کشت های گلخانه ای می توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغال زایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده، مدیر امور باغبانی سازمان در ارتباط با آخرین وضعیت باغبانی استان اظهار کرد: در سطح استان اصفهان باحدود72 هزار و 751 هکتار سطح کشت محصولات باغی آبی و دیم درسال 95معادل 13 درصد از اراضی مورد بهره‌برداری در بخش به محصولات باغی اختصاص یافته است و میزان تولید محصولات باغی از این سطوح حدود 546 هزار و 571 تن است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولید محصولات باغی دارای وضعیت خوبی است به گونه‌ای که در محصول "به" با سطحی برابر 2 هزار و 300هکتار، 21 درصد سطح کشور و با تولید 22 هزار و 765 تن رتبه دوم کشور، سیب با سطحی برابر21 هزار و 812 هکتار 10 درصد سطح کشور و با تولید 250هزار تن رتبه سوم کشور، انار با سطحی برابر 8 هزار و 700 هکتار 11درصد سطح کشور و با تولید 101 هزارو 770 تن رتبه سوم کشور و گل محمدی با سطحی برابر 2 هزار و 650 هکتار 15 درصد سطح کشور و با تولید 7 هزار و 875 تن رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با کشت‌های گلخانه‌ای نیز بیان کرد: از مهم‌ترین مزایای کشت های گلخانه ای می توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغال زایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالیانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235هزار تن است که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است، همچنین اصفهان با تولید سالانه 52 میلیون گل شاخه بریده و تولید 30.8 میلیون نشاء گل‌های نشایی-فصلی رتبه چهارم کشور را در این بخش به خود اختصاص داده است و در زمینه تولید گل شب بو نیز استان رتبه اول کشور را داراست.

رئیس‌زاده با بیان اینکه از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ می توان به اشتغال‌زایی بالای واحدهای تولیدی، استفاده از پسماندهای کشاورزی در فرایند تولید و خواص غذایی و داروئی قارچ اشاره کرد، گفت: سطح این محصول در استان 55 هکتار در 70 واحد تولیدی و با تولید 11هزار تن در سال است و در حال حاضر استان اصفهان رتبه سوم کشوری در این بخش را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید