Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید تضمینی زعفران از هفته آینده

ناپدید شدن رقم هنگفت اختصاص یافته به طرح جامع زعفران کشور در دولت گذشته/ پیشنهادات خوب اروپایی برای سرمایه‌گذاری در فرآوری زعفران ایرانی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:پیش تر طرح جامع زعفران کشور با کمک چند وزارتخانه و نظر کارشناسان خبره تدوین شده بود که در دولت قبل این طرح ملی به طرح های کوچک استانی تبدیل و حتی رقم هنگفتی هم به آن اختصاص داده شد، اما نفهمیدیم این رقم میلیاردی چه شد!؟

ناپدید شدن رقم هنگفت اختصاص یافته به طرح جامع زعفران کشور در دولت گذشته/ پیشنهادات خوب اروپایی برای سرمایه‌گذاری در فرآوری زعفران ایرانی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش تر طرح جامع زعفران کشور با کمک چند وزارتخانه و نظر کارشناسان خبره تدوین شده بود که در دولت قبل این طرح ملی به طرح های کوچک استانی تبدیل و حتی رقم هنگفتی هم به آن اختصاص داده شد، اما نفهمیدیم این رقم میلیاردی چه شد!؟

به گزارش ایانا، محمدعلی طهماسبی در نشست بررسی مشکلات و ارایه راهکار پیرامون زعفران منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات که در تربت حیدریه تشکیل شده بود، اظهار کرد: استان خراسان رضوی و به خصوص منطقه تربت حیدریه برای رفع مشکل زعفران خود نیاز به تشکل یک واحد تعاونی مقتدر و قانونمند چون سازمان چای کشور یا شرکت تعاونی پسته رفسنجان دارد.
وی افزود: تا زمانی که دست اندرکاران زعفران در قالب یک صدای واحد و تشکل حرفه ای و توانمند اقدام به تشکیل چنین سازمانی نکنند، بخش دولتی نمی تواند برنامه های حمایتی خود را اجرا کند.
بر اساس گزارشی که خبرگزاری جمهوری اسلامی در این رابطه از قول طهماسبی مخابره کرده است، وی در این نشست گفت: پیش تر طرح جامع زعفران کشور با کمک چند وزارتخانه و نظر کارشناسان خبره تدوین شده بود که در دولت قبل این طرح ملی به طرح های کوچک استانی تبدیل و حتی رقم هنگفتی هم به آن اختصاص داده شد، اما نفهمیدیم این رقم میلیاردی چه شد!؟
وی در خصوص فراوری زعفران نیز گفت: دست اندرکاران زعفران فراموش کرده اند بخش ثانوی فراوری زعفران به حوزه درمان اختصاص دارد که می توان با فعال کردن این بخش، درآمد مضاعف کسب کرد.
طهماسبی افزود: خوشبختانه بعد از برجام بخشی از محدودیت ها و تتگناهای مالی و اعتباری برطرف شده و امروز پیشنهادات خوبی از اروپا برای سرمایه گذاری در این حوزه دریافت کرده ایم.

آغاز خرید تضمینی زعفران از هفته آینده

معاون اداری و مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز گفت: خرید توافقی زعفران با هدف حمایت از تولید کنندگان، از هفته آینده در منطقه تربت حیدریه آغاز می شود.
رضا نامنی افزود: قیمت توسط کارشناسان بخش کشاورزی، مسئولان و دست اندر کاران محلی و با توجه به کیفیت محصول و شرایط بازار تعیین می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت زعفران نگین درجه یک در بورس هر کیلو 57 میلیون ریال معامله می شود، گفت: برای قیمت توافقی هیچ عدد و رقمی نمی توان اعلام کرد.
نامنی افزود: هدف ما تسهیل در امور کشاورزان است و هرگاه ببینیم کشاورزان دچار خسران و زیان شده اند، اقدام به خرید تضمینی محصول به صورت توافقی می کنیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید