Iranian Agriculture News Agency

استاندار اردبیل:

ظرفیت مناطق عشایری اردبیل فرصت مناسب برای رونق توریسم است

استاندار اردبیل با اعلام این مطلب افزود: جذابیت‌‌های زندگی عشایری در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر است و باید از ظرفیت‌های مناطق عشایری استان حداکثر استفاده را در حوزه توریسم عشایری کرد.

ظرفیت مناطق عشایری اردبیل فرصت مناسب برای رونق توریسم است

استاندار اردبیل با اعلام این مطلب افزود: جذابیت‌‌های زندگی عشایری در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر است و باید از ظرفیت‌های مناطق عشایری استان حداکثر استفاده را در حوزه توریسم عشایری کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، مجید خدابخش در هفتمین جشنواره کوچ عشایر در روستای روح کندی بخش جعفرآباد بیله سوار مغان افزود: زندگی عشایری در این استان ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری در بخش‌ های مختلف از جمله زیبایی ‌های کوچ و گردشگری انسانی دارد که باید این مهم مورد توجه جدی مسوولان و متولیان امر قرار بگیرد.

در این جشنواره که رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل گردشگری، فرماندار بیله سوار، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی،رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند استاندار گفت: گردشگری در ردیف فرصت ‌های مهم برای توسعه استان است و جشنواره ‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌ تواند به تقویت این صنعت در استان کمک کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه زندگی و معیشت عشایر نمونه ‌ای از اقتصاد مقاومتی است افزود: خصوصیات اقتصاد مقاومتی مانند متکی بودن به خود و تولید و عدم وابستگی بیرونی از جمله ویژگی هایی است که در زندگی عشایر وجود دارد.

او با اشاره به اینکه عشایر میراث داران، حافظان و حاملان ارزش ها و فرهنگ اصیل ایران اسلامی کشور هستند گفت: امروزه مظهر و اوج اعتماد اجتماعی در جامعه عشایری دیده می شود و باید این فرهنگ غنی عشایری ماندگار و ریشه دارتر شود.

وی اظهار کرد: عشایر خدمات شایسته ای برای استقرار نظم و امنیت در کشور انجام داده اند و بسیاری از دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرهون رشادت ها و فداکاری های آنهاست.

خدابخش با بیان اینکه جشنواره کوچ عشایر در سال 88 به ثبت ملی شهرستان بیله سوار رسیده افزود: از سال 93 این جشنواره با رویکرد متنوعی آغاز شد و هر سال در ایام کوچ عشایر شاهد برگزاری این جشنواره در این منطقه هستیم.

او همچنین با بیان اینکه صنعت باید در اختیار کشاورزی و دامداری قرار بگیرد افزود: بزرگترین طرح در طول تاریخ استان اردبیل در دولت تدبیر و امید در شهرستان بیله سوار و پارس آباد در حوزه آب و خاک اجرایی می شود و کانال اصلی این طرح به طول 92 کیلومتر است و با اتمام آن در سال 97 بیش از یک میلیون و 500 هزار تن به محصولات کشاورزی استان اردبیل افزوده خواهد شد.

وی گفت: بیش از یک هزار دستگاه ماشین آلات و سه هزار و 100 نفر در این طرح به صورت شبانه روزی در حال فعالیت برای تکمیل پروژه هستند و با تکمیل این پروژه کشت و صنعت های کوچک و بزرگ در راستای تولید و اشتغال در منطقه ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید