Iranian Agriculture News Agency

در نشست هم‌اندیشی امکان‌سنجی پرورش ماهی در عرصه‌های شالیزاری عنوان شد:

برداشت یک تن ماهی در هکتار در شالیزار/ افزایش عملکرد برنج تا 10 درصد/ تولید برنج ارگانیک

عضو هیات علمی پژوهشکده دریای خزر با اشاره به سابقه پرورش ماهی در شالیزار، ویژگی های فنی چنین پروژه‌ای را مورد بررسی قرار داد و گفت: در این پروژه، ضمن امکان برداشت تقریباً یک تن ماهی در هکتار، امکان افزایش عملکرد برنج تا 10 درصد و تولید برنج ارگانیک نیز وجود دارد.

برداشت یک تن ماهی در هکتار در شالیزار/ افزایش عملکرد برنج تا 10 درصد/ تولید برنج ارگانیک

نشست هم اندیشی مشترک کارشناسان پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز در خصوص امکان سنجی پرورش ماهی در عرصه های شالیزاری و ایجاد پایلوت در مرکز هراز برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز، در این نشست ویژگی های پروژه پرورش برخی ماهی های گرمابی مانند کپور در عرصه های شالیزاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست دکتر کریمی رئیس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز به معرفی اجمالی مرکز، دستاوردها و عملکرد آن پرداخت.

دکتر رمضانی عضو هیات علمی پژوهشکده دریای خزر نیز با اشاره به سابقه پرورش ماهی در شالیزار، ویژگی های فنی چنین پروژه‌ای را مورد بررسی قرار داد و گفت: در این پروژه، ضمن امکان برداشت تقریباً یک تن ماهی در هکتار، امکان افزایش عملکرد برنج تا 10 درصد و تولید برنج ارگانیک نیز وجود دارد .

در ادامه همکاران مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز نیز ضمن بیان تجربیات خود در گذشته پیرامون پرورش ماهی در شالیزار، نکات فنی طرح از دیدگاه زراعی و جنبه های ایجاد تغییر در شکل کرت های یکپارچه سازی شده را مورد بررسی قرار دادند.

در پایان گروه میهمان از عرصه های شالیزاری و آبندان مرکز هراز بازدید به عمل آوردند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید