Iranian Agriculture News Agency

آیا «نسیم آنلاین» خبر ندارد یا دروغ‌پردازی می‌کند؟+ سند

در واکنش به طرح شائبه عدم خودکفایی ایران در تولید گندم در سال 1395 خورشیدی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور روشنگری توضیحاتی منتشر کرد.

آیا «نسیم آنلاین» خبر ندارد یا دروغ‌پردازی می‌کند؟+ سند
در واکنش به طرح شائبه عدم خودکفایی ایران در تولید گندم در سال 1395، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور روشنگری توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، متن این توضیحات به شرح زیر است:

آیا «نسیم آنلاین» خبر ندارد یا دروغ پردازی می‌کند؟


برای یک خبرگزاری رسمی هر دو وجه اشکال دارد؛ اگر خبر ندارد که خبرگزاری نیست و اگر دروغ می‌گوید که اعتماد مردم را از دست می‌دهد، اگر هم مصلحت اندیشی می‌کند و به بهانه انتخابات خود را به بیراهه می‌زند که اعتبارش زیر سوال می‌رود.
در ادامه این گزارش آمده است: جهت روشن شدن ذهن خبرگزاری محترم به اطلاع می‌رساند که در تاریخ 3-11-94 (تصویر پیوست) اعلام شده که واردات گندم ممنوع است، ولی برای هر تازه کاری معلوم است که قبل از این تاریخ عده‌ای ثبت سفارش کرده‌اند، عده‌ای خرید کرده‌اند، عده‌ای محموله در راه دارند که نمی‌توان جلوی آن را گرفت.



این گزارش می افزاید: این موارد که در سال 95 وارد کشور شده، همان حدود یک میلیون تن است، ولی جهت اطلاع خبرگزاری (که حتماً خبر دارد) در سال 95 بیش از 11.5 میلیون تن گندم کشاورزان خریداری شده و در ابتدای سال 96 کشور دارای بیش از 9 میلیون تن ذخیره گندم بوده است (یعنی مصرف 14 ماه کشور) در حالی که در سال های 90 و 91 مستند به مصاحبه وزیر وقت دولت، در بعضی مقاطع کشور فقط دارای 3 روز ذخیره گندم بوده است، اگر شک دارید ( که ندارید) می‌توانید تک تک انبارهای کشور را بازدید نمایید.
این گزارش ادامه می دهد: ضمناً اگر در دولت قبل نتوانسته اند خودکفایی را حفظ کنند، باید از آن ها سوال شود.
امید است برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده نشود و از نردبان دروغ نمی‌توان به حقیقت رسید و از فرد مسلمان چنین انتظار نیست./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید