Iranian Agriculture News Agency

پرینتر سه بعدی شکلات در راه است/ پیش بینی قیمت در بازار

یک کارشناس برجسته فناوری پرینت مواد غذایی اعلام کرد: دستگاه پرینتر سه بعدی که می تواند شکلات را با اشکال مختلف آماده کند، کمتر از سه سال تا آشپزخانه شما فاصله دارد.

پرینتر سه بعدی شکلات در راه است/ پیش بینی قیمت در بازار

یک کارشناس برجسته فناوری پرینت مواد غذایی اعلام کرد: دستگاه پرینتر 3 بعدی که می تواند شکلات را با اشکال مختلف آماده کند، کمتر از سه سال تا آشپزخانه شما فاصله دارد.

به گزارش ایانا به نقل از ABC Online ، «فریتز هوف»، رئیس FabLab ( آزمایشگاه فرآورده ) در دانشگاه ماستریخت هلند گفت: شرکت ما اواخر امسال یک دستگاه پرینتر در مقیاس صنعتی عرضه می کند که می تواند بدون وقفه در مقادیر بالایی شکلات پرینت کند.

وی پیش بینی کرد، تولید این دستگاه با اندازه ای در حد یک مایکروفر از سوی لوازم خانگی مورد پیگیری قرار بگیرد و 2000 دلار قیمت گذاری شود.

او گفت: مردم تا چند سال پیش چیزی درباره اسپرسو نمی دانستند، اما کسانی که دنبال قهوه خوب هستند، حتی دستگاه های اسپرسو 2000 دلاری را خریداری کرده اند.

پرینتر سه بعدی شکلات، شبیه یک سرآشپز ماهر که قصد آماده کردن خامه یا فرنی با طرح زیبا را دارد، کار می کند، با این تفاوت که می تواند این فرآیند را دقیق و بسیار تکرار کند. در واقع هر چیزی که از سوزن توخالی این دستگاه تخلیه شود، می تواند به صورت سه بعدی پرینت شود.

فریتز خاطرنشان کرد: شکلات برای پرینت ایده آل است، چرا که در دمای اتاق جامد باقی می ماند. البته در مورد گوجه فرنگی این کار کمی مشکل خواهد شد، چون با مخلوط گوجه نمی توان محصول خاصی درست کرد./

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید