Iranian Agriculture News Agency

٤٣٠٠ سموم غیرمجاز کشاورزی در سمنان توقیف شد

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توقیف چهار هزار و ۳۰۰ لیتر انواع سموم غیرمجاز کشاورزی در این استان خبر داد.

٤٣٠٠ سموم غیرمجاز کشاورزی در سمنان توقیف شد

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توقیف چهار هزار و ۳۰۰ لیتر انواع سموم غیرمجاز کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود طاهریان اظهار داشت: در سال گذشته چهار هزار و ۳۲۵ لیتر از انواع سموم غیرمجاز کشاورزی در استان سمنان توقیف شد.

وی افزود: همزمان ستاد تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای امحای این سموم غیرمجاز اقدامات لازم را به عمل آورده و پیگیری‌های لازم را انجام داد.

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی دیگر از عملکردهای این ستاد در سال ۹۵ بیان کرد: کشف و امحای یک محموله قاچاق نارنگی در شهرستان شاهرود به وزن ۸۹۵ کیلوگرم یکی دیگر از اقدامات این ستاد در راستای تنظیم بازار و حمایت از کشاورزان بوده است.

طاهریان گفت: ارتباط با سامانه اینترنتی جامع پایش شامل خسارت زای گیاهی در سال ۹۵ از سوی سازمان حفظ نباتات کشور با همراه با همکاری گمرک کل کشور یکی دیگر از اقدامات ستاد تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود که به منظور صدور الکترونیکی مجوز ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک استان سمنان و دیگر استانها برنامه‌ریزی شده است و این مهم در استان سمنان اجرایی شد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با دلالان سموم کشاورزی قاچاق در استان سمنان از به کارگیری کارشناسان ناظر در شبکه خصوصی به منظور نظارت مستمر بر فروشندگی های سموم و نظارت عالیه از سوی کارشناسان بخش‌های دولتی و ایجاد گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری نظارت بر اماکن عمومی بازرگانی تعزیرات حکومتی مرکز بهداشت و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد.

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح ملی مانیتورینگ برای نظارت بر فعالیت تمام فروشندگان تولیدکنندگان مرسوم و نیز کلینیک های گیاهپزشکی مستقر در استان خبر داد و گفت: این طرح ملی به عنوان سامانه نظارت بر شبکه توزیع و فروش سموم در استان سمنان اجرایی شود.

طاهریان اضافه کرد: در سال ۹۵ همچنین نمونه گیری و آزمایش تعیین کیفیت سموم کشاورزی موجود در فروشندگی ها و شرکت های تولیدکننده سموم کشاورزی مستقر در استان سمنان با همکاری مراکز تحقیقاتی و سازمان حفظ نباتات کشور در چهار مرحله انجام شد که این مهم تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت سموم توزیعی در استان سمنان داشته است.

انجام آزمایش های کاربردی سموم و مواد بیولوژیک جدید با همکاری کلینیک های گیاهپزشکی استان سمنان و نیز آموزش بهره برداران مدیران و کارشناسان بخش دولتی درباره ی موضوعات مربوط به قاچاق سموم از دیگر اقدامات ستاد تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی استان سمنان بود که طاهریان به آن اشاره کرد.

وی از برگزاری ۸ دوره آموزشی ویژه کارشناسان شبکه مراقبت خصوصی و کارشناسان مسئول فروشندگی های سموم کشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی درباره نحوه شناسایی سموم قاچاق و تقلبی خبر داد و گفت چاپ و توزیع بروشور آموزشی برای اطلاع رسانی به به بهره برداران بخش کشاورزی درباره مضرات استفاده از نهاده‌های قاچاق و تقلبی از اقدامات ستاد تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سال گذشته بوده است.

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشارکت این ستاد در تهیه برنامه‌های آموزشی و ترویجی با صدا و سیمای استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بازدید کارشناسان و کشاورزان استان سمنان از پایلوت های موفق در اجرای مبارزات غیر شیمیایی برای کاهش مصرف سموم و به تبع آن کاهش رغبت به استفاده از سموم قاچاق از دیگر اقدامات ستاد تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی استان سمنان در سال گذشته بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید