Iranian Agriculture News Agency

نشست دو رئیس جمهور برای حل مشکل کاکائو/ آسیب افت قیمت‌ها به صدها هزار کشاورز خرده‌پا

بعد از اینکه افت قیمت کاکائو به اقتصاد غنا و ساحل عاج به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصول در جهان آسیب رساند، این دو کشور حال قصد دارند با همکاری یکدیگر، ارزش افزوده بیشتری از این ماده به دست آورند.

نشست دو رئیس جمهور برای حل مشکل کاکائو/ آسیب افت قیمت‌ها به صدها هزار کشاورز خرده‌پا

بعد از اینکه افت قیمت کاکائو به اقتصاد غنا و ساحل عاج به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصول در جهان آسیب رساند، دو کشور قصد دارند با همکاری یکدیگر، ارزش افزوده بیشتری از این ماده به دست آورند.

به گزارش ایانا از بلومبرگ، رئیس جمهوری ساحل عاج به همراه «نانا آکوفو آدو»، همتای غنایی خود در یک نشست خبری اعلام کرد: در حالی که دو کشور ظرفیت فرآوری کاکائو را افزایش می دهند، هماهنگی بیشتری در زمینه تولید و بازاریابی این محصول به عمل خواهند آورد.

در همین حال، «واتارا» بعد از نشست رهبران دو کشور در ابیجان، پایتخت اقتصادی ساحل عاج تصریح کرد: هر دو کشور از بانک توسعه آفریقا درخواست مطالعه درباره کسب بیش ترین سود از بخش کاکائو را کرده اند.

قراردادهای آتی کاکائو در بورس لندن نزدیک به پایین ترین رقم طی 4 سال اخیر در حال داد و ستد است، چون بازار با افزایش تولید و مازاد عرضه مواجه شده است.

افت قیمت کاکائو به اقتصاد دو کشور و درآمد صدها هزار کشاورز خرده پا آسیب رسانده است. ساحل عاج کاهش پرداخت به کشاورزانی که برداشت کمتری دارند را از ماه گذشته آغاز کرده است. همچنین «جوزف آیدو»، مدیر ارشد اجرایی اداره تنظیم کننده کاکائو غنا در ماه آوریل گفته بود: به دلیل افت قیمت ها، حدود یک میلیارد دلار از ارزش صادرات این کشور کاهش یافته است./

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید