Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم به یک میلیون تن رسید

طی یک ماه گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاروزان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم به یک میلیون تن رسید

طی یک ماه گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاروزان خریداری شد.

به گزارش ایانا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز با اعلام این خبر، گفت: همزمان با خرید گندم مقدار 24 هزار تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری افزود: از شروع فصل برداشت گندم در اواسط فروردین‌ماه تاکنون، مقدار یک میلیون تن گندم معمولی و دروم توسط کشاورزان به مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرین تحویل داده شده است.

وی با اشاره به جریان یافتن عملیات خرید تضمینی گندم در هشت استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بیشترین میزان خریدگندم تا امروز مربوط به استان‌های خوزستان با 730 هزار تن، کرمان با 100هزار تن و فارس با 60 هزارتن بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در استان‌های ایلام و هرمزگان هرکدام 35 هزار تن و در استان سیستان و بلوچستان نیز 24هزار تن گندم تا صبح امروز از گندمکاران خریداری شده است.

قنبری با اعلام اینکه میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در کشور به 24 هزار تن رسیده است، از انجام عملیات خرید کلزا در هفت استان گرمسیر کشور خبر داد.

وی در پایان بیشترین میزان خرید کلزا را در استان‌های خوزستان با 14 هزار و 500 تن، ایلام با پنج‌هزار و 700 تن، فارس با یک‌هزار و 500 تن و کرمان با حدود 900 تن کلزای خریداری شده اعلام کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید