Iranian Agriculture News Agency

افزایش سه برابری درآمد کشاورزان در دولت یازدهم / صرفه جویی چهار میلیارد و 200 میلیون متر مکعبی آب

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: درآمد سالانه کشاورزان با حمایت های دولت تدبیر و امید از 10 میلیون ریال برای هر هکتار در سال 92 به بیش از 30 میلیون ریال در سال 95 افزایش یافته است.

افزایش سه برابری درآمد کشاورزان در دولت یازدهم / صرفه جویی چهار میلیارد و 200 میلیون متر مکعبی آب

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: درآمد سالانه کشاورزان با حمایت های دولت تدبیر و امید از 10 میلیون ریال برای هر هکتار در سال 92 به بیش از 30 میلیون ریال در سال 95 افزایش یافته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عباس کشاورز در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه با بیان اینکه بهره وری کلید توسعه کشاورزی پایدار است، اظهار کرد:‌ با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا و اجرای راهکارهای مدیریت کشت و استفاده از بذور اصلاح شده میزان تولید محصول گندم در طی ۴ سال گذشته با وجود کاهش سطح زیر کشت افزایش یافته و تولید گندم مناسب بوده است .

وی گفت: به علت کمبود منابع آبی و کاهش توان رویشی اراضی کشاورزی سطح زیر کشت گندم آبی کشوراز 2 میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار به حدود ۳۶۰ هزار هکتار کاهش یافته است .

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: صرفه جویی چهار میلیارد و 200 میلیون مترمکعبی آب از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از مهمترین دستاوردهای این دولت در بخش کشاورزی است .

کشاورز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ رقم بذر گندم در دسترس کشاورزان کشور قرار دارد که باید به ۹۰ رقم افزایش یابد ،تاکید کرد : با این وجود نیاز داخل به محصول گندم به طور کامل تأمین شده است و هیچ نیازی به واردات گندم نیست و در طی چهار سال گذشته درآمد کشاورزان گندمکار درحدود ۲۸۰ درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه در طی سالهای اخیر ۵۶۰۰ برند کودی گواهی دریافت کردند ، افزود: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی توسعه همکاری و مشارکت با بخش خصوصی برای تأمین بذر و دیگر نهاده های کشاورزی و استفاده بهینه از این نهاده ها برای تامین امنیت غذایی مردم است .

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بدون حضور و همراهی تشکل های کشاورزی و بخش خصوصی هیچ گونه تصمیم گیری و برنامه ریزی انجام نخواهد شد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی در جهت بهره مندی از توانمندی های بخش خصوصی و انتقال دانش فنی و دستاوردهای علمی در جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ،کاهش هزینه‌ های تولید و افزایش بهره وری درواحد سطح نقش بسیار مهمی خواهد داشت .

کشاورز افزایش تولید چغندر قند و شکر را از نمونه های موفق همکاری دولت با بخش خصوصی دانست و افزود : این همکاری سبب شد رکورد تولید شکر در کشور شکسته شود و از ۵ و نیم تن در هکتار به نزدیک ۸ تن در هکتار افزایش یابد و سطح زیر کشت چغندر قند به حدود ۱۰۳ هزار هکتار کاهش یابد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید