Iranian Agriculture News Agency

پرداخت غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: غرامت های بیمه‌ای محصولات کشاورزی سال 95-1394 استان خراسان شمالی پرداخت شد.

پرداخت غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: غرامت های بیمه‌ای محصولات کشاورزی سال 95-1394 استان خراسان شمالی پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: در دو روز گذشته مبلغ 30 میلیارد ریال به حساب خسارت دیدگان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی واریز شد.

وی افزود: مجموع مبالغ تواتر شده با بیمه شدگان در زمان انعقاد قرارداد بیمه سال96-1395 با 30 میلیارد ریال پرداخت شده در دو روز گذشته، مجموعا تا کنون حدود 96 درصد از کل 53 میلیارد ریال غرامت های بیمه ای استان خراسان شمالی پرداخت شده است و حدود 4 در صد باقیمانده نیز طی هفته های آینده به حساب خسارت دیدگان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی واریز خواهدشد.

یوسفی درخصوص خسارات نهم اردیبهشت ماه96 اظهار کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در تاریخ 9 اردیبهشت ماه جاری درمناطقی از استان خسارات بسیار سنگینی بر بخش باغبانی استان وارد شد که این خسارات در باغات انگور، گردو، سیب، زردآلو، بادام و برخی درختان هسته دار و درمناطقی به خصوص درشهرستان شیروان تا 100درصد خسارت دیده اند و سایر شهرستان های خسارت دیده فاروج، اسفراین و جاجرم هستند.

وی گفت: عمق خسارت به گونه ای است که در برخی مناطق، علاوه بر نداشتن هیچگونه محصولی درسال جاری محصولات سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است وحتی در صورت عدم رسیدگی مناسب به باغ امکان خشکیدگی بخصوص در انگور و گردو وجود دارد که بیشترین خسارت در شهرستان شیروان با برآورد مبلغ 1240 میلیارد ریال و درشهرستان فارج 296 میلیارد ریال و کل خسارات وارده در نهم اردیبهشت جاری در استان به مبلغ 1570 میلیارد ریال است.

دکتر یوسفی گفت: با توجه به سطح وسیع خسارات وارده به مساحت حدود7 هزار و 764 هکتار از 39 هزار و213 هکتار باغات استان، کل سطح پوشش بیمه ای درباغات استان نیز 5 هزار و 86 هکتار یعنی 13 درصد باغات استان تحت پوشش بیمه هستند و این درصد پوشش بیمه ای بسیار پایین است.

وی گفت: مهمترین اهرم حمایتی از بهره برداران بخش کشاورزی در مواقع وقوع خسارت، بیمه محصولات کشاورزی است؛ بنابراین ضرورت دارد که بهره برداران بخش کشاورزی برای جبران خسارت درصورت وقوع حادثه، توجه جدی نسبت به بیمه کردن محصولات خویش داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید