Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 970 تن عسل در استان تهران به شیوه‌های دانش بنیان

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ویژگی شاخص زنبورداران استان تهران حضور و فعالیت زنبورداران ماهر و زبده ای است که با شیوه دانش بنیان نسبت به تولید محصولات زنبورعسل از جمله تولید ملکه زنبورعسل اقدام می کنند.

تولید سالانه 970 تن عسل در استان تهران به شیوه‌های دانش بنیان

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ویژگی شاخص زنبورداران استان تهران حضور و فعالیت زنبورداران ماهر و زبده ای است که با شیوه دانش بنیان نسبت به تولید محصولات زنبورعسل از جمله تولید ملکه زنبورعسل اقدام می کنند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، عباس اکبری شریف این استان را پایلوت ستاد گرده افشانی در سال گذشته اعلام کرد و افزود: باتوجه به استعداد و پتانسیل استان تهران به عنوان پایلوت ستاد گرده افشانی درسال 95 انتخاب و شهرستان دماوند به عنوان محور اساسی برای اجرای گرده افشانی بود .

وی تصریح کرد: ستاد گرده افشانی استان تهران مجموعه کاملی از مسئولان و دست اندرکاران و سیاستگذاران در کنار تولیدکنندگان و نیز محققان و اندیشمندان از مراکز تحقیقات به خصوص موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، مسائل فنی و تخصصی مربوطه را بررسی می کند .

اکبری شریف با بیان اینکه تولید محصولات زنبورعسل در استان تهران به شیوه های دانش بنیان صورت می گیرد،‌ ادامه داد : ویژگی شاخص زنبورداران استان تهران حضور و فعالیت زنبور داران ماهر و زبده ای است که با شیوه دانش بنیان نسبت به تولید محصولات زنبورعسل از جمله تولید ملکه زنبورعسل اقدام می کنند .

معاون بهبود تولیدات دامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: این معاونت آموزش مستمر زنبورداران درقالب کلاس های آموزشی و ترویجی با هدف ارتقای دانش فنی تولیدکنندگان را در دستور کار دارد و موضوع انتقال یافته های علمی به تولیدکنندگان را پیگیری می کند .

این گزارش افزود: استان تهران با بهره برداری از مناطق ییلاقی، کوهپایه ای و دشت های وسیع ازجمله دشت لار و باغ های مثمر، مستعد پرورش ونگهداری زنبورعسل است؛ به نحوی که سالانه 970 تن عسل از زنبورستان های استان استحصال و به بازار عرضه می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید