Iranian Agriculture News Agency

در نخستین همایش ملی جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور عنوان شد:

انتقاد بی‌سابقه و صریح حجتی از عقده‌گشایی‌های دروغ‌پردازان علیه اقدامات دولت یازدهم و دسترنج جامعه کشاورزی/ در اوج بی‌حیایی کشور را به خاک سیاه نشاندند، آن‌وقت به ما می‌گویند: واردات‌چی!

وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی بی‌سابقه طی هر دو دوره وزارت، مواضع غیرمنصفانه مخالفان دولت یازدهم را به عقده‌گشایی حقیرانه ناشی از حسادت و زیاده‌خواهی‌هایی تعبیر کرد که طی سال‌ها سوءمدیریت، ایران را به خاک سیاه نشانده بودند و تبعات آن هنوز باقیست.

انتقاد بی‌سابقه و صریح حجتی از عقده‌گشایی‌های دروغ‌پردازان علیه اقدامات دولت یازدهم و دسترنج جامعه کشاورزی/ در اوج بی‌حیایی کشور را به خاک سیاه نشاندند، آن‌وقت به ما می‌گویند: واردات‌چی!

وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی بی‌سابقه طی هر دو دوره وزارت، مواضع غیرمنصفانه مخالفان دولت یازدهم را به عقده‌گشایی حقیرانه ناشی از حسادت و زیاده‌خواهی‌هایی تعبیر کرد که طی سال‌ها سوءمدیریت، ایران را به خاک سیاه نشانده بودند و تبعات آن هنوز باقیست.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نخستین همایش ملی جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور که مصادف با افتتاح آمفی‌تئاتر ساختمان جدید جهاد کشاورزی برگزار شد، در سخنرانی بی‌سابقه‌ای که بیش از 90 دقیقه نیز طول کشید؛ گفتارها و کردارهای غیراخلاقی آن دسته از مخالفان و منتقدان دولت یازدهم را که به جای اثبات دیدگاه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود، به تخطئه زحمات و تلاش‌های دلسوزان دولت به‌طور عام و تمام کشاورزان و دست‌اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور مبادرت می‌ورزند، به چالش کشید و از آن به شدت گلایه کرد.

وزیر جهاد کشاورزی که در بخش‌هایی از این سخنرانی با حالتی بغض‌آلود از هجمه‌های دروغ‌پردازان جهت دستیابی به قدرت به هر قیمت سخن می‌گفت، با بیان اینکه مخالفان چشم و گوش بسته، به‌دلیل حرص ورزیدن به کسب قدرت از راه‌های غیراخلاقی در برخی ستادهای انتخاباتی خزیده‌اند و به پشتیبانی اطلاعات نادرست در رسانه‌های خود که با بیت‌المال نیز اداره می‌شود، دروغ‌پراکنی می‌کنند، تأکید کرد: در حالی وزیران دولت یازدهم را در موضع‌گیری‌هایی ناجوانمردانه به خستگی و" واردات‌چی" بودن متهم می‌کنند که خودشان با ادعای جوان‌گرایی، کارنامه‌ای ناگوار و تلخ از عملکردشان با هشت سال سوءمدیریت کشور به‌جا گذاشتند که تبعات هنوز به‌طور کامل رفع نشده است.

حجتی در ارائه ادله‌های مستند کارشناسی پیرامون برخی از اتهامات ناروا که به دولت یازدهم و وزارت جهاد کشاورزی نسبت داده می‌شود، تصریح کرد: در حالی در دو مناظره زنده برگزارشده انگ زدند که وزیران دولت یازدهم فهرست دارایی‌های خود را به قوه قضاییه ارائه نداده‌اند که سخنگوی قوه قضاییه نیز این ادعاهای گزاف و دروغین را از اساس تکذیب کرد.

وی با نام بردن از حسن هاشمی، وزیر بهداشت که به گفته حجتی از وزیرانی است که با اصرار و نیت کمک به کشور، مسئولیت این وزارتخانه را پذیرفته است، اظهار کرد: این در حالی است که دکتر هاشمی پیش از وزارت به لحاظ موقعیت علمی از جایگاه بسیار مناسب شخصیت علمی بین‌المللی در حوزه پزشکی و همچنین سوابق ارائه خدمات جهادی به مردم محروم برخوردار بوده است و وزیری برای او امتیاز شخصی خاصی نداشته است که حرص آن را همچون برخی از این بی‌اخلاق‌ها زده باشد.

حجتی در ادامه و به‌طور مثال به اقرار وزیر بازرگانی دولت گذشته که طی مصاحبه‌ای در به آن اشاره کرده است استناد کرد و افزود: در این مصاحبه آن مقام که امروز در ستاد یکی از همین کاندیداها فعالیت دارد، گفته است "واقعاً موجودی گندم داشت پایین می‌آمد و از آن طرف گندم نداشتیم. موضوع گندم واقعاً مکافات شده بود. از آقای رئیس جمهور (محمود احمدی‌نژاد) خواستم تا از حضرت آقا مجوزی بگیرند تا بتوانیم گندم وارد کنیم، چرا که آرد موجود نبود و بحران در کشور به‌وجود می‌آمد. تا مجوز گرفته شد و ما شروع به خرید کردیم و گندم‌ها را وارد کردیم، ستاد بحران برای آن تشکیل دادیم. زمانی که گندم به کشتی نزدیک بندر می‌رسید یک موتور قایق می‌فرستادیم تا برود نمونه بگیرد که تست‌های استاندارد، انرژی اتمی و دامپزشکی پیش از رسیدن کشتی انجام شود تا معطل نشویم. یعنی اینقدر در محدودیت زمانی قرار داشتیم. به محض اینکه گندم تخلیه می‌شد بلافاصله و به‌طور مستقیم در کارخانه‌های آرد توزیع می‌شد. در حال حاضر می‌توان این اخبار را داد و در آن زمان نمی‌شد این خبر را مطرح کرد که حدود 17 یا 18 استان ما موجودی گندم‌شان به هفت روز رسید. موجودی گندم آنها به هفت روز رسید در صورتی که موجودی نباید زیر سه ماه باشد. از لحاظ امنیتی زیر سه ماه نباید موجودی گندم استان‌ها باشد، اما در 17 یا 18 استان موجودی ما زیر هفت روز شده بود. حتی استاندارها اجازه نمی‌دادند گندم بین استان‌ها جابه‌جا شود. یعنی این قدر وضعیت ما بحرانی بود..." - (خبر آنلاین- 6 اسفند 90 خورشیدی)

وزیر جهاد کشاورزی بعد از قرائت این بخش از مصاحبه وزیر بازرگانی دولت گذشته، اضافه کرد: با چنین سوءمدیریت‌هایی که بعضاً با سکوت عجیب برخی از معترضان امروز به دولت یازدهم هم روبه‌رو بوده است و کشور را به خاک سیاه نشانده بودند، حال به بهای کسب قدرت و بازگشت به فضای رانت‌خواری از واردات، دولت یازدهم را ناجوانمردانه به "واردات‌چی" متهم می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت‌های اصلاحات و دولت یازدهم در اشاره به یکی دیگر از مصادیق سوءمدیریت‌های بسیار فاحش دولت گذشته و سوءمدیریت بداخلاق‌هایی که امروز نیز در گوشه کنار ستادهای برخی از نامزدها خزیده‌اند تا از ناکام شدن خود در دوران سه سال و نیم گذشته عقده‌گشایی کنند، به گزارش‌های مستند گمرک کشور درباره واردات شکر اشاره کرد و گفت: در حالی که در کشور طی سال ۱۳۸۲ خورشیدی حدود ۳۱۶ هزار تن شکر تولید شده بود که با سیاست‌ها و مدیریت‌های غلط در سال ۱۳۸۵ و کاهش پنج نوبته تعرفه واردات از مقطع زمانی مهرماه 84 تا اردیبهشت‌ماه 95 باعث شد تا با صفر شدن تعرفه‌ها، میزان واردات شکر به شکلی لجام‌گسیخته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد و تولید این محصول نیز در آن سال به کمتر از ۵۰۰ هزار تن کاهش یافت! در حالی که در گذشته و سال‌های قبل از آن سابقه تولید یک میلیون و 200 هزار تنی شکر نیز وجود داشت و این اظهارات نیز شعار نیست، بلکه بر اساس آمار رسمی گمرک بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که آقایان مسائلی به ما می‌گویند واردات نکنید تا شغل ایجاد شود، این در حالی است که در سال های 1393 و 1394 خورشیدی تولید شکر از واردات پیشی گرفته بود.

وی با اشاره به اتفاق‌هایی که در سال‌های گذشته برای گندم رخ داده و کارنامه آن با وجود درآمد ارزی بالا در آن مقطع زمانی بر همگان آشکار است، گفت: این در حالی است که ایران امروز بیش از نیاز خود گندم تولید کرده و دنبال بازار صادراتی مازاد تولید نیز است و شب عید سال گذشته، 8.5 میلیون تن گندم مازاد ذخیره وجود داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: گرچه اتفاقات مثبتی که امروز در ایران و ازجمله در بخش کشاورزی افتاده است به من ربطی ندارد و لطف خدا و برکت دست کشاورزان و کارشناسان بوده است، اما سیاستگزاری و حمایت‌های صورت‌گرفته منطبق بر موازین علمی، عقلی و منطقی از سوی رئیس جمهوری و مجموعه دولت نیز دراین توفیق‌ها دخیل بوده است.

حجتی در بخشی دیگر از سخنان گلایه‌آمیز خود که باعث حکمفرما شدن سکوتی عجیب و ناشی از تمرکز حاضران بر سخنانش شده بود، با عذرخواهی از همه، ناگزیر به ارائه برخی توضیحات در دفاع از خودش نیز در مقابل برخی هجمه‌های غیراخلاقی شد و گفت: " همان‌طور که رئیس جمهوری نیز بارها اعلام کردند، به‌دنبال وزارتخانه و وزیر شدن نبودم و برای کمک به بخش کشاورزی و خارج کردن آن از منجلاب بدی که گرفتارش شده بود این مسئولیت را پذیرفتم، اما حال برخی از این آقایان به من می‌گویند که پیر و خسته‌ام! حال من باید به آنها بگویم که گرچه پیر شده‌ایم، اما دوستان گواهی خواهند داد که بگویند در این دوره چه تعداد مأموریت برای نظارت از نزدیک بر اتفاق‌های روستاهای دور و نزدیک داشته‌ام. این در حالی است که شاید من یا برخی از همکارانم به لحاظ سنی پیر شده باشند، اما خسته نیستند و بر خلاف آنها که ادعای جوانی داشتند، صبورانه و مسئولانه به رفع دغدغه‌های مهم کشور طی سه سال و نیم گذشته پرداختند."

حجتی در همین زمینه ادامه داد: من و همکاران کجا کم گذاشته‌ایم که شما دروغ پردازان در اظهاراتی خارج از شرم و حیا و بدون ملاحظه اصول اخلاق و خارج از انصاف، چنین پرده‌دری‌هایی شرم‌آور را انجام می‌دهید.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی در حالی عده‌ای دروغ‌پرداز برچسب واردات‌چی به دولت یازدهم می‌زنند که تراز واردات کشاورزی از منفی هشت میلیارد دلار و 100 میلیون دلار به حدود منفی سه میلیون دلار بهبود یافته است و در صورت ادامه همین راه این دستاورد به موقعیت‌های بهتر بهبود خواهد یافت.

حجتی ابتکار عمل‌هایی نظیر بازار در مقابل بازار را که مورد محصولاتی نظیر سیب مازاد در اوایل سال 95 انجام شد را یادآور شد و گفت: با این طرح تا پایان سال 95، به میزان 353 هزار تن سیب در مقابل واردات مشروط موز صادر شد./


عکس ها: فرهاد یداللهی‌نژاد

S-960219-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید