Iranian Agriculture News Agency

فائو سیاست هایش را بر اساس تغییر آب و هوا اعلام کرد:

سرمایه گذاری در بخش توسعه پایدار روستایی ، راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان است

به تازگی گزارش جدیدی توسط برنامه جهانی غذا منتشر شده که درباره امنیت غذایی، جنگ و مهاجرت بین المللی است و مورد استقبال فائو قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در بخش توسعه پایدار روستایی ، راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان است

به تازگی گزارش جدیدی توسط برنامه جهانی غذا منتشر شده که درباره امنیت غذایی، جنگ و مهاجرت بین المللی است و مورد استقبال فائو قرار گرفته است.

به گزارش سایت فائو، کوستاس استامولیس ، دستیار مدیر کل بخش اقتصادی و توسعه اجتماعی گفت: "در گزارش برنامه جهانی غذا به بحث و تجزیه و تحلیل برخی از علل اساسی مهاجرت به خصوص افرادی که با درگیری و ناامنی غذایی مواجه هستند، پرداخته شده که می تواند در حل مشکل کمک کند."

وی افزود: "مهاجرت تصمیمی است که به جای ایجاد فرصت های معیشت و انعطاف پذیر گرفته می شود. این درحالی است که سه چهارم افراد بسیار فقیر و گرسنه جهان در مناطق روستایی زندگی می کنند، بنابراین طبیعی است که ما باید در بخش توسعه پایدار روستایی، بر اساس تغییرات آب و هوا، انطباق و معیشت انعطاف پذیر روستاییان با توجه به اولویت بندی ها، سرمایه گذاری کنیم."

درباره عواملی که در مهاجرت نقش دارد می توان به گرسنگی، فقر، جنگ و نبود فرصت های توسعه اشاره کرد و مطابق با دستور کار برای توسعه پایدار 2030، باید با ایجاد امنیت و عوامل دخیل در مهاجرت این امکان را داد تا افراد با عزت، در محل زندگی خود بمانند.

فائو معتقد است که با مهاجرت افراد از مناطق روستایی، فعالیت بخش کشاورزی کاهش می یابد، این درحالی است که تعداد فزاینده ای از این مهاجران را جوانان تشکیل می دهند. در حالی که سرمایه گذاری در توسعه پایدار روستایی، تغییرات آب و هوا ، و انطباق و معیشت انعطاف پذیر روستاییان با آن، می تواند بخش مهمی از واکنش جهانی به چالش کنونی مهاجرت باشد.

در پرداختن به مساله مهاجرت، توجه خاص باید به جوانان شود چراکه بسیاری از جوانان ، به دلیل این که کشاورزی غیرجذاب و بهره وری اش کم است، برای پیدا کردن شغل به شهرها مهاجرت می کنند.

استامولیس گفت: "ما باید روی افزایش مهارت ها و تسهیل کارآفرینی آن ها کار کنیم. در آفریقا، به طور ویژه، پتانسیل زیادی برای ترویج و توسعه کسب و کار کشاورزی وجود دارد که می تواند توسط جوانان انجام شود."

همچنین تغییرات آب و هوا یکی از علل ریشه ای مهاجرت از روستا است که باعث شده تا برخی علت های اجتماعی و اقتصادی مهاجرت ، مانند فقر روستایی و عدم امنیت غذایی را به دنبال داشته باشد.

افزایش و شدت تغییرات آب و هوا ، تخریب محیط زیست و کاهش منابع به افزایش مهاجرت منجر می شود. به گفته فائو ، توسعه پایدار کشاورزی مساله ای ضروری به منظور افزایش انعطاف پذیری در برابر خطرات آب و هوا است.

فائو در راستای افزایش توجه به مهاجرت داخلی، از جمله مهاجرت فصلی و گردشی، که در حال حاضر در این زمینه شواهد و داده های کمی وجود دارد، حمایت خود را اعلام کرده است. مهاجرت داخلی و بین المللی اغلب به هم وابسته هستند، چراکه افراد فقیر برای نخستین بار ممکن است به شهرها و مراکز شهری مهاجرت کنند و در نهایت، به سمت مهاجرت بین المللی روی بیاورند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید