Iranian Agriculture News Agency

مطالعه دانشگاه دوک نشان می دهد

کشاورزی تجاری بخش های بزرگی از جنگل های استوایی را از بین برد

مطالعه دانشگاه دوک نشان می دهد تکه هایی بزرگ از جنگل های استوایی در سراسر جهان به دلیل این که دولت ها و شرکت ها بخش های زیادی از زمین را برای ایجاد زمین های کشاورزی در مقیاس صنعتی پاک سازی می کنند از بین رفته اند.

کشاورزی تجاری بخش های بزرگی از جنگل های استوایی را از بین برد

مطالعه دانشگاه دوک نشان می دهد تکه هایی بزرگ از جنگل های استوایی در سراسر جهان به دلیل این که دولت ها و شرکت ها بخش های زیادی از زمین را برای ایجاد زمین های کشاورزی در مقیاس صنعتی پاک سازی می کنند از بین رفته اند.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی تحلیل های تازه منتشر شده نشان می دهند که پاک سازی زمین برای توسعه کشاورزی در مقیاس وسیع علت اصلی افزایش این نسبت است- در بعضی مکان ها بیش از ۵۰ درصد- تمام جنگل هایی که در مناطق استوایی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ از بین رفته اند.

این آمار در جنوب شرقی آسیا و جنوب آمریکا بالاترین درصد را داشته است.

جنیفر سونسون، استادیار عمل تجزیه و تحلیل جغرافیایی در مدرسه محیط زیست نیکلاس دوک می گوید: "در آمریکای جنوبی، بیش از ۶۰ درصد افزایش جنگل زدایی به دلیل رشد پاک سازی جنگل ها در ابعاد متوسط و بزرگ و چان که می بینیم فعالیت های کشاورزی تجاری در مقیاس صنعتی است."

او می افزاید: "برزیل که سیاست های محکم تری در این زمینه دارد و توسعه کشاورزی را تا سال ۲۰۱۲ محدود کرده است، تنها کشوری است که آماری معکوس از خود نشان داده و میزان جنگل زدایی در این کشور در واقع کمتر شده است." او ادامه می دهد: "این آمار منحصر به فرد ممکن است عمر کوتاهی داشته باشد، با این حال، در سال های آینده به برزیل کمک می کند که بتواند با آرامش بیشتری سیاست گذاری کند."

پژوهشگران می گویند یافته های جدید بر لزوم مداخلات سیاسی که تولید کنندگان محصولات کشاورزی در مقیاس صنعتی در مناطق استوایی را مورد هدف قرار می دهد تاکید می کند.

کمن آستین دانشجوی دکتری و دستیار این گزارش می گوید: "یک زمین کشاورزی خانوادگی کوچک که محصولات زراعی را برای تولید غذا و مصرف محلی تولید می کند، معمولا به پاک سازی کمتراز ۱۰ هکتار - یا کمتر از ۲۵ جریب- در سال نیازمند است. این پاک سازی های کوچک می تواند اثر ناچیزی بر تنوع زیستی، زیستگاه های جانوران، ذخیره سازی کربن، کیفیت آب، کنترل فرسایش و سایر خدمات حیاتی زیست بوم برای شکل گیری جنگل بگذارد."

در مقایسه، درخت کاری در مقیاس صنعتی- از جمله پرورش درخت های نخل برای تهیه روغن نخل یا سویا، برای بازار جهانی- سالانه موجب پاک سازی دو هزارو ۵۰۰ جریب زمین می شود.

دانیکا شفر اسمیت دانشجوی دکترا توضیح می دهد: "به میزانی که پاک سازی زمین افزایش یابد، پتانسیل تاثیرات آن بر زیست بوم نیز بیشترمی شود."

پژوهشگران دانشگاه دوک، تحلیل خود را با استفاده از نقشه های ماهواره ای با وضوح بالا از جنگل ها که توسط پژوهشگران دانشگاه مریلند تهیه شده است انجام دادند.

شوانتز، برنامه ریز تحلیل محاسباتی می گوید: "با استفاده از این نقشه های گرانبها ما قادر خواهیم بود که یک روش محاسباتی جدید طراحی کنیم که به ما اجازه می دهد درصد و ابعاد پاک سازی زمین را در سراسر جهان تحلیل کنیم.»

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید