Iranian Agriculture News Agency

معرفی کتاب

انتشار کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی

دکتر احسان زنداصفهانی عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و از اعضای گروه تألیف کننده کتاب گفت: در این کتاب که که به زبان انگلیسی است و از سوی استادانی از مؤسسه تحقیقات جنگل ها ومراتع، دانشگاه تهران و کاشان تألیف شده تصویری کلی از شرایط، ویژگی ها، روش های مدیریت، حفاظت، بهره برداری و احیاء مناطق خشک و نیمه خشک ارائه شده است.

انتشار کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی

کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی با همکاری مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و دانشگاه های تهران و کاشان منتشرشد.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تألیف این کتاب که به زبان انگلیسی صورت گرفته است، حاصل همکاری های مشترک مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشو، دانشگاه تهران و دانشگاه کاشان است.

براساس این گزارش، دکتر احسان زنداصفهانی عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و از اعضای گروه تألیف کننده کتاب گفت: کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی در 500 صفحه توسط استادانی از مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، دانشگاه تهران و کاشان تألیف شده و در متن این کتاب سعی شده تا تصویری کلی از شرایط، ویژگی ها، روش های مدیریت، حفاظت، بهره برداری و احیاء مناطق خشک و نیمه خشک ارائه شود.

وی گفت: همچنین دراین کتاب به چگونگی استفاده از پتانسیل اراضی خشک با حداقل دستکاری و تغییر اشاره شده است .

وی افزود: مناطق خشک و نیمه خشک بخش عمده ای از اکوسیستم های طبیعی را نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان را تشکیل می دهند و سوء مدیریت و بهره برداری نامناسب از این مناطق می تواند به تخریب تدریجی و بیشترمراتع و مزارع منجر شود. بنابراین، برای حفاظت جدی این مناطق لازم است مردم درک درستی از ویژگی های این مناطق داشته باشند .

کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی که اخیراً وارد بازار جهانی کتاب شده توسط انتشارات اسپرینگر ( Springer Publishing) منتشر شده است، در زمینه چاپ ژورنال ها و کتاب های علمی فعال است. این شرکت انتشاراتی از سوی برنهارد اسپرینگر در سال ۱۹۵۰ بنیان‌گذاری شده‌ است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید