Iranian Agriculture News Agency

ورود پاجوش خرما با مجوز جهاد کشاورزی

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان جنوب کرمان هر گونه پاجوش از استان های همجوار به خصوص استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان خرما را با تاییدیه مراکز جهاد کشاورزی وارد کنند.

ورود پاجوش خرما با مجوز جهاد کشاورزی

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان جنوب کرمان هر گونه پاجوش از استان های همجوار به خصوص استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان خرما را با تاییدیه مراکز جهاد کشاورزی وارد کنند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، شاهرخی در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برای پیشگیری و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنائی خرما گفت : سوسک حنائی خرما یکی از آفات قرنطینه داخلی کشور است که استان سیستان و بلوچستان آلوده به آن است و تا فاصله 30 کیلومتری مرز روستاهای خرما خیز منطقه این سازمان انتشار و آلودگی ایجاد کرده است .

وی افزود: این آفت بسیار خطرناک است و می تواند با تغذیه بافت داخلی و تاج درخت ، باعث نابودی درختان نخل شود .

وی خاطر نشان کرد: از انجایی که خرما مهمترین محصول این منطقه به شمار می رود و بخش عظیمی از مردم جنوب کرمان معیشت و اقتصاد آنها بر پایه تولید این محصول است، بنابراین باید اقداماتی در جهت پیشگیری و جلو گیری از ورود این افت به این منطقه انجام شود.

شاهرخی بیان کرد: بر همین اساس پست قرنطینه در مبادی ورود و مرز شهرستان های جنوبی(رودبار قلعه گنج منوجان) در دست اقدام است و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای کشاورزان مرزی نیز در نظر گرفته شده است .

وی افزود: همچنین نخلستان های روستا های مرزی و بررسی وضعیت آلودگی مورد پایش و ردیابی قرار خواهد گرفت .

وی تاکید کرد کشاورزان به خصوص نخل داران منطقه بدون هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی هیچ گونه پاجوش و برگ و محموله خرما وارد منطقه کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید