Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

دولت از اجرای طرح های کوچک و متوسط زودبازده اقتصادی در روستاها و مناطق دور افتاده حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام همت دولت و مسئولان ایجاد طرح های کوچک و متوسط زودبازده در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و کشاورزی در روستاها و مناطق دور افتاده دارای تراکم جمعیتی بالا است تا با حمایت از این طرح ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

دولت از اجرای طرح های کوچک و متوسط زودبازده اقتصادی در روستاها و مناطق دور افتاده حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام همت دولت و مسئولان ایجاد طرح های کوچک و متوسط زودبازده در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و کشاورزی در روستاها و مناطق دور افتاده دارای تراکم جمعیتی بالا است تا با حمایت از این طرح ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: با ایجاد این گونه صنایع خرد، کوچک و متوسط و افزایش دامنه پراکنش این صنایع در نقاط مختلف استان ها زمینه رونق و بالندگی در روستاها فراهم و مهاجرت روستاییان به شهرها کم می شود .

وی افزود: دولت یازدهم طرحی 2 فوریتی به مجلس ارائه داد که در صورت تصویب نهایی مبلغ 45 هزار میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای ایجاد و رونق بخشی صنایع در مناطق روستایی کشور اختصاص می یابد .

حجتی یادآور شد: تلاش همه دولت های روی کار آمده در جمهوری اسلامی بویژه دولت یازدهم توسعه کشور است و دولت تدبیر و امید حمایت های خاصی را از توسعه زیرساخت های کشور داشته است .

وزیر جهاد کشاورزی با اذعان به کاستی ها و چالش های موجود بر سر راه تولید و رونق اقتصادی کشور، اضافه کرد: اما باید ظرفیت، استعداد و توان موجود در کشور را بیشتر ببینیم و این استعداد و ظرفیت ها را برای بهره برداری و سودآوری بیشتر به سمت افراد توانمند و لایق سوق دهیم .

به گفته وی، دولت با تکیه به توان داخلی و ملی و استفاده درست و بهینه از امکانات موجود و بهره مندی از ظرفیت مردم، کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت روز افزون هدایت کرد و بر اساس چارچوب های قانونی از طرح های موثر حمایت می کند .

وزیر معین استان ایلام در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این استان در سال های اخیر از رشد قابل قبولی در زمینه های راه، صنعت و کشاورزی برخودار شده است ولی به منظور توسعه بیشتر باید زمینه برای جذب سرمایه گذاران در استان فراهم شود .

حجتی یادآور شد: در دولت یازدهم به استان ایلام هفت هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب و خاک و 10 هزار میلیارد ریال در حوزه نیرو اختصاص یافت که رقمی بی سابقه و بی نظیر است .

وی به استاندار ایلام پیشنهاد داد به منظور ارتقای وضعیت اقتصادی استان چند طرح پیشران در بخش زیرساخت یا بالا دستی در حوزه های مختلف مورد نیاز را تدوین کند تا برنامه ریزی های اجرایی و اعتباری بر اساس این طرح ها تعریف شود .

وی گفت: موضوع ایستگاه های پمپاژ آب اراضی کشاورزی استان یک مشکل اساسی کشاورزان است و دولت مسئولیت و وظیفه ای در قبال تامین اعتبار این ایستگاه ها از منابع ملی ندارد و باید هزینه مورد نیاز از اعتبارات استانی یا اعتبارات خاص تامین شود .

استاندار ایلام نیز در این نشست در خصوص برخی مشکلات این استان گفت: ایستگاه های پمپاژ آب اراضی کشاورزی استان نیازمند تخصیص چهار هزار میلیارد ریال (400 میلیارد تومان) اعتبار است که با تخصیص این اعتبار 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان آبی می شود .

محمدرضا مروارید اظهار کرد: 10 هزار نفر از سپرده گذاران شعب موسسه آرمان در استان ایلام در وضعیت نامعلومی بسر می برند که با وجود پیگیری ها از طریق بانک مرکزی، هنوز تکلیف این افراد مشخص نیست که امیدواریم مساله آنها در نشست بعدی هیات دولت بررسی و مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود .

وی از حجتی وزیر معین استان ایلام در حوزه اقتصاد مقاومتی خواست اعتبارات خاصی را برای تکمیل سدهای چناره، سیکان و سدهای مرزی طرح سامانه گرمسیری از طریق وزارت نیرو اختصاص دهند .

این نشست با حضور استاندار ایلام، برخی نمایندگان وزارتخانه های نیرو، صنعت معدن و تجارت، نماینده بانک مرکزی، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان ایلام برگزار شد و برخی از مدیران استان مشکلات و دغدغه های حوزه کاری خود را ارائه کردند .

محمود حجتی عصر چهارشنبه به استان ایلام سفر کرد، سخنرانی در جمع فعالان، کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان ایوان، شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بازدید از سامانه گرمسیری صالح آباد از برنامه های سفر 2 روزه حجتی به استان ایلام بود .

وی که به عنوان وزیر معین استان های ایلام و کرمانشاه درحوزه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است دی ماه سال گذشته نیز به ایلام سفر کرده بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید