Iranian Agriculture News Agency

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی؛

با مدیریت مطلوب جای نگرانی برای کمبود آب در کشور نیست

جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای حفاظت منابع آب استان زنجان با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی در استانداری زنجان برگزار شد.

با مدیریت مطلوب جای نگرانی برای کمبود آب در کشور نیست

جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای حفاظت منابع آب استان زنجان با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی در استانداری زنجان برگزار شد .

به گزارش ایانا از زنجان، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه تصریح کرد: با وجود کمبود آب در کشورمان این موضوع چندان جای نگرانی ندارد و با عمل به توصیه ها و تمهیدات پیش بینی شده در این راستا می توان با مدیریت مطلوب با کمبود آب کنار آمده و به کشاورزی آباد، امنیت غذایی مطلوب و فضای کسب و کار مناسبی دست پیدا کرد .

عباس کشاورز با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در بخش کشاورزی کشورمان، از کاهش ۳۶۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم آبی طی سه سال گذشته در کشور خبر داد و عنوان کرد: دستیابی به خودکفایی گندم در چنین شرایطی نشان می دهد که می توان با دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، ارتقای بهره وری و مدیریت استفاده از منابع پایه آب و خاک، با واقیعت کمبود آب کنار آمده و به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد .

وی با تاکید بر لزوم توسعه کشاورزی حفاظتی به دلیل کاهش ۳۰ درصدی تبخیر در این روش خاطرنشان کرد: ظرف سه سال گذشته سالیانه ۶ درصد بهره وری آب در کشور افزایش داشته است یعنی به عبارتی سالانه معادل 4 میلیارد متر مکعب کاهش مصرف آب در کشور داشته ایم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید