Iranian Agriculture News Agency

۷۶۴ هزار تن گندم در استان کردستان برداشت می‌شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۶۴ هزار تن گندم دراستان تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۶۴ هزار تن گندم دراستان تولید شود .

به گزارش ایانا به نقل از مهر، محمدصالح احمدی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری در استان حدود ۵۵۴ هزار و ۶۰۰ هکتار است، گفت: از این میزان سطح، ۵۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت گندم دیم و ۳۲ هزار هکتار هم به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرده است .

وی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عدم بارندگی مناسبو سرمازدگی در فصل پاییز وهچنین اوایل فصل بهار به مزارع گندم استان خسارتی وارد شده است .

وی اظهارداشت: سرمازدگی و خسارت به محصول گندم در شهرستان های قروه، دهگلان و سقز بیشتر از سایر نقاط استان گزارش شده است .

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تا مقطع از سال پیش بینی می شود که حدود ۷۶۴ هزار تن گندم از سطح مزارع استان تولید و برداشت شود در صورت مساعد بودن شرایط و بارندگی مناسب بهاره امکان افزایش تولید این محصول وجود دارد .

احمدی بیان کرد: همواره یکی از گلایه های کشاورزان منطقه ما پرداخت دیرهنگام قیمت تضمینی محصول گندم از سوی دولت است که امسال با برنامه ریزی های انجام شده این مشکل برطرف می شود .

وی اظهارداشت: سال گذشته پرداخت قیمت تضمینی گندم به کشاورزان استان با سه ماه تاخیر انجام شد که آن هم به دلیل پرداخت کامل بهای گندم خریداری شده دراستان های گرمسیر که برداشت محصول آنها زودتر از استان های سردسیر انجام می شود، بود .

وی عنوان کرد: امسال قرار شده در مرحله نخست تنها ۵۰ درصد حق بهای گندم خریداری شده به صورت نقد به حساب کشاورزان استان های گرمسیر واریز شود تا بدین گونه اعتبار در نظر گرفته شده به استان های سردسیری هم چون کردستان هم برسد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید