Iranian Agriculture News Agency

" MARS "، رویکردی جدید در جهت اتوماسیون صنعت سبزیجات استرالیا

صنعت سبزیجات استرالیا به اتوماسیون و تکنولوژی رباتیک چشم دوخته است/تولید کنندگان در اتوماسیون، رباتیک و سنجش ، روی خوش نشان داده اند

بر اساس مطالعه جدید در زمینه ارزیابی نوآوری در تولید سبزیجات ، صنعت سبزیجات استرالیا به " MARS "، در جهت رباتیک و اتوماسیون به عنوان ارکان اصلی فرآیند تولید، چشم دوخته است.

صنعت سبزیجات استرالیا به اتوماسیون و تکنولوژی رباتیک چشم دوخته است/تولید کنندگان در اتوماسیون، رباتیک و سنجش ، روی خوش نشان داده اند

بر اساس مطالعه جدید در زمینه ارزیابی نوآوری در تولید سبزیجات ، صنعت سبزیجات استرالیا به " MARS "، در جهت رباتیک و اتوماسیون به عنوان ارکان اصلی فرآیند تولید، چشم دوخته است.

به گزارش ایانا از سایت Horticulture Innovation Australia ، بودجه این مطالعه، با سرمایه گذاری توسط ( Horticulture Innovation Australia ) و همراه با کمک مالی ازسوی وزارت کشاورزی و شیلات کوئینزلند ( QDAF )، تامین و برای نخستین بار به منظور بررسی تحولات در مکانیزاسیون، اتوماسیون، رباتیک و سنجش (1) بر اساس نیازهای صاحبان مزارع و کاربردهای بالقوه فن آوری های جدید، انجام شده است.

این در حالی است که QDAF ، به طور گسترده با تولید کنندگان در سطح منطقه در مورد چشم انداز یکپارچه سازی فن آوری های جدید در کسب و کار درگیر است.

جان لوید، مدیر اجرایی Horticulture Innovation Australia ، گفت: "از طریق این مطالعه دریافتیم که صنعت سبزیجات میل قوی تری برای مکانیزه، اتوماسیون، رباتیک و سنجش از دور دارد. فشار هزینه، مسائل مربوط به نیروی کار و میزان بازده دلایل بروز این دگرگونی هستند، که البته می توان به نقش راندمان بهتر آب، کاهش اثرات زیست محیطی، مدیریت انعطاف پذیر تر و تنوع محصول در این مسیر نیز اشاره کرد."


وی افزود:"همچنین این پروژه پیش از این با پذیرش گسترده ای از سوی تولید کنندگان مواجه شده به طوری که نوآوری هایی مانند هدایت
GPS و درجه بندی سبزیجات برحسب رنگ ( colour vision graders ) توسط بسیاری پرورش دهندگان استفاده می شود. در حوزه باغبانی، تولید کنندگان به شدت در مورد مزایای نوآوری در اتوماسیون، رباتیک و سنجش ، روی خوش نشان داده اند. "

جیمز وایت ساید ، مدیر AUSVEG (نماینده بدنه صنعت که مشتاق به حمایت از تولید کندگان سبزیجات و متعهد به تامین امنیت آینده این صنعت است) گفت: "فرصت های فوق العاده ای برای تولید کنندگان سبزیجات برای بهبود بهره وری و سود دهی آن ها با استفاده از تحقیقات و توسعه که در حال حاضر و در آینده است، وجود دارد."

وی افزود: "همچنین بهترین، راه حل پایدار برای بزرگترین چالش در صنعت ، یعنی پیدا کردن نیروی کار مناسب و ماهر خواهد بود ."

جیمز وایت ساید خاطر نشان کرد:"برنامه به توسعه Ladybird و RIPPA ،

دو روبات مزرعه هوشمند برای توسعه صنعت سبزیجات ، در مرکز روباتیک و سیستم های هوشمند نوآوری باغبانی دانشگاه سیدنی اقدام کرده است، اینها نمونه های بزرگی هستند که با سرمایه گذاری تولید کنندگان در این صنعت ، در آینده می توان اطمینان داشت که استرالیا در زمینه اتوماسیون در مزرعه موفق خواهد شد."

وی افزود: "این برنامه عملی تحقیق و توسعه، توسط طیف وسیعی از تحقیقات صنعت حمایت می شود، از تحقیقات سیستم های اتوماتیک تا تحقیقات QDAF در زمینه سیستم های بینایی کامپیوتر، شبکه های سنجش و حسگرها ، مدیریت ریسک و افزایش بهره وری در سیستم های تولید سبزیجات ."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1-MARS: mechanisation, automation, robotics and sensing

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید