Iranian Agriculture News Agency

در مؤسسه تحقیقات برنج کشور صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی اندازه‌گیری آب مصرفی برنج

در این دوره آموزشی روش‌های اندازه‌گیری آب در شالیزار، اهمیت و نحوه ثبت اطلاعات زراعی مزارع تحت پوشش و چگونگی استفاده از نرم افزارهای مربوطه گارگاه آموزشی تحت عنوان اندازه‌گیری آب مصرفی برنج آموزش داده شد.

برگزاری کارگاه آموزشی اندازه‌گیری آب مصرفی برنج

کارگاه آموزشی اندازه‌گیری آب مصرفی برنج با حضور معاونان و همکاران مؤسسه تحقیقات برنج کشور، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌هایی که طرح در آنجا اجرا می‌شود، کارشناسان ستادی شهرستان‌ها و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در بخش آب و خاک و معاونت بهبود تولیدات گیاهی برگزار شد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات برنج کشور، دراین دوره آموزشی روش‌های اندازه‌گیری آب در شالیزار، اهمیت و نحوه ثبت اطلاعات زراعی مزارع تحت پوشش و چگونگی استفاده از نرم افزارهای مربوطه گارگاه آموزشی تحت عنوان اندازه‌گیری آب مصرفی برنج توسط دکتر یزدانی عضو هیأت علمی و خانم دکتر علی‌پور از همکاران مؤسسه آموزش داده شد.

در پایان کارگاه آموزشی اندازه‌گیری آب مصرفی برنج نیز مهندس جفرودی و دکتر آقابیگی از همکاران جهاد کشاورزی در خصوص کلیات اجرای این طرح مطالبی را ارائه کردند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی معاونان و همکاران مؤسسه تحقیقات برنج کشور، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان هایی که طرح در آنجا اجرا می‌شود، کارشناسان ستادی شهرستان‌ها و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در بخش آب و خاک و معاونت بهبود تولیدات گیاهی که در محل سالن اندیشه این مؤسسه برگزار شد، حضور داشتند.

اهداف اجرای پروژه اندازه‌گیری آب مصرفی برنج تعیین آب مصرفی در شرایط مختلف کشت برنج مانند اینکه تفاوت در منابع آبی، اختلاف در اقلیم‌ها، تنوع در خاک‌ها، تفاوت در نوع مزرعه (مدرن و سنتی) و... است که هرکدام از اینها میزان آب مصرفی گوناگونی دارند.

برنامه‌ریزی آبیاری، مدیریت منابع آبی، مدیریت سدها، مدیریت چاه‌ها و... را که معلوم می‌سازد آب مصرفی کم یا زیاد اختصاص یافته و آن را باید مدیریت کرد، از فایده‌های اجرای پروژه اندازه‌گیری آب مصرفی برنج به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید