Iranian Agriculture News Agency

ایجاد زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا زمانی که استان تهران کنسرسیوم محصولات کشاورزی برای ساماندهی تولید نداشته باشد، نمی تواند در امر صادرات موفق باشد؛ بنابراین باید تلاش کرد این زنجیره ها در حوزه های تولیدات دام و طیور، باغبانی، گلخانه ها، سبزی و صیفی هرچه سریع تر شکل بگیرد.

ایجاد زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا زمانی که استان تهران کنسرسیوم محصولات کشاورزی برای ساماندهی تولید نداشته باشد، نمی تواند در امر صادرات موفق باشد؛ بنابراین باید تلاش کرد این زنجیره ها در حوزه های تولیدات دام و طیور، باغبانی، گلخانه ها، سبزی و صیفی هرچه سریع تر شکل بگیرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اولین جلسه کمیته صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان تهران در سال 96 با حضور علی اشرف منصوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی، بزرگی، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران، برائی نژاد، مدیرکل دامپزشکی استان، دکوزه کنانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، زربخش، رییس سازمان تعاون روستایی ، جمعی ازمدیران ستادی و اعضای اتحادیه باغداران و اتحادیه صادرکنندگان میوه استان، با هدف ایجاد زنجیره تولید و زنجیره صادراتی تشکیل شد .

منصوری در ابتدای این جلسه گفت: اولین قدم درتشکیل کنسرسیوم صادراتی، زنجیره صادراتی سیب بود که سال گذشته تشکیل وامیدواریم هرچه زودتر فعالیت خود را به صورت عملی آغاز کنند .

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید اظهار داشت: برنامه های توسعه در حوزه کشاورزی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران به سرعت دنبال می شود و برای دستیابی به اقتصادی کردن کشاورزی، رونق صادرات، کاهش ضایعات کشاورزی و ساماندهی تولید باید به سمت ایجاد زنجیره های تولید رفت واین زنجیره ها می تواند امنیت شغلی برای کشاورزان را به وجود بیاورند .

منصوری درخصوص قابلیت ها و توانمندی های استان تهران بیان کرد: استان تهران با دارا بودن بهره برداران توانمند با دانش فنی و آگاهی بالا قابلیت بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و با قابلیت صادراتی دارند وهمین کشاورزان می توانند در شکل گیری زنجیره های تولید کار ساز باشند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این خصوص تصریح کرد: تا زمانی که استان تهران کنسرسیوم و زنجیره های تولید محصولات کشاورزی برای ساماندهی نداشته باشد، نمی تواند در امر صادرات موفق باشد؛ بنابراین باید این زنجیره ها در حوزه دام و طیور، درحوزه باغبانی و گلخانه ها و حتی محصولات سبزی و صیفی بالاخص کشت های گلخانه ای بایستی در اسرع وقت شکل بگیرند .

منصوری در خصوص ایجاد زنجیره تولید برخی محصولات کشاورزی استان که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است افزود: گیلاس بیشترین تولید را درسطح کشوردارد، قارچ و همچنین انار، خیارگلخانه ای، سبزی جات برگی وپسته هم امکان ایجاد زنجیره در استان تهران را دارا هستند .

وی ادامه داد: درحال حاضر با توجه به قیمت ها و کشش بازار، تولیدکنندگان گل با مشکل خاصی مواجه نیستند اما باتوجه به توسعه روزافزون واحدهای گلخانه ای حتما بایستی در حوزه تولید گل و ایجاد زنجیره تولید برای آن فکر اساسی کرد .

مقام ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ایجاد زنجیره های تولید در حوزه لبنی را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: بیشترین تولید فرآورده های لبنی در استان تهران است؛ پس نیاز به ساماندهی تولید، هدف گذاری صادرات، شناسایی کشورهای هدف و تشکیل زنجیره های تولید و صادرات درجهت اقتصادی کردن کشاورزی است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید