Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:

بخشودگی سود و وجه التزام 160 هزار خانوار روستایی

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در اجرای مرحله نخست تبصره 35 در سال گذشته، مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات زیر یکصد میلیون تومان تعداد 160 هزار پرونده تعیین تکلیف شد

بخشودگی سود و وجه التزام 160 هزار خانوار روستایی


مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در اجرای مرحله نخست تبصره 35 در سال گذشته، مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات زیر یکصد میلیون تومان تعداد 160 هزار پرونده تعیین تکلیف شد .

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، شهید زاده در همایش سراسری مدیران این بانک ضمن اعلام این خبر افزود: مشکل این 160 هزار خانوار که از حوادث و بلایای طبیعی خسارت دیده بودند پس از 18 سال برطرف شد .

وی با اشاره به نقش دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در اجرایی شدن این طرح خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد مناسب بانک کشاورزی و با هماهنگی دکتر نوبخت ، مبلغ 1000میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم این طرح برای تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال اختصاص یافت .

شهیدزاده با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح شده است گفت: پیش بینی می شود پرونده حدود 350 هزار نفر تعیین تکلیف شود .

مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: با پرداخت این مبلغ در قالب 130 هزار فقره تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی سطح مکانیزاسیون کشاورزی در کشور در دولت تدبیر و امید 61 درصد افزایش یافت که این امر سبب بهبود تولید شد .

وی اضافه کرد: سال گذشته 11 میلیون و 500 هزار تن گندم کشاورزان به مبلغ 147 هزار میلیارد ریال خریداری و با برنامه ریزی دولت و بانک کشاورزی این مبلغ در کوتاه ترین زمان به کشاورزان پرداخت شد .

مدیرعامل بانک کشاورزی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سال 91-92 را سالانه حدود 2.4میلیون تن و میزان واردات این محصول را بیش از شش میلیون تن اعلام کرد و اظهارداشت: این درحالی است که سال گذشته و سال جاری علی رغم اینکه سطح زیر کشت افزایش نیافت ، در تولید گندم خودکفا شدیم .

شهید زاده در بخشی از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه در مناظره های گذشته ریاست جمهوری به نظام بانکی ظلم شده است؛ افزود: 90 درصد از تسهیلات بانک کشاورزی به صورت ضمانتی و در تسهیلات بالاتر از یک میلیارد ریال با گرفتن حداقل وثیقه ها ارائه خدمات می شود که این امر جز با کمک دولت و نظامی که می خواهد به تولید توجه کند، میسر نمی شد .

وی پرداخت تسهیلات به کشت های گلخانه ای و هیدرو پونیک در سطح 1500 هکتار- که 700 هکتار آن اجرایی شده است- پرداخت 26هزار میلیارد ریال تسهیلات که موجب بازگشت 7هزار بنگاه اقتصادی به چرخه تولید شد را بخش مهمی از اقدامات بانک کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این بانک حدود 32 درصد از برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است .

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به تعهدات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید 20هزارتن ماهی اضافه کرد: این میزان از سوی بانک مصوب شده و 10 هزار تن آن در جنوب و شمال کشور به مرحله تولید رسیده است .

وی در پایان با لازم الاجرا دانستن سیاست های مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر وامید گفت: بانک کشاورزی به عنوان سازمان یادگیرنده و منعطف تلاش می کند سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت تدبیر وامید را اجرا کند

همایش سراسری مدیران بانک کشاورزی با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی،دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک، استاندار مازندران، فرماندار بابلسر، اعضای هیئت مدیره، مشاوران مدیرعامل،مدیران امور،روسا و معاونان ادارات مرکزی بانک کشاورزی و همچنین مدیران شعب این بانک در استا ن ها ،23 اردیبهشت ماه سال جاری در بابلسر برگزار شد./..


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید