Iranian Agriculture News Agency

بنیاد "اده کا" در آلمان انجام می دهد:

آشنایی کودکان با پرورش سبزیجات و گیاهان /180 هزار کودک باغبان های کوچک می شوند/ هدف پروژه، تقویت مهارت های تغذیه کودکان از مهد کودک

پروژه ای توسط بنیاد اده کا " EDEKA Foundation "(1) در آلمان ، با نام "تکه های گیاهی برای بچه ها" ( Vegetable patches for kids") در حال حاضر وارد فصل جدید خود شده است.

آشنایی کودکان با پرورش سبزیجات و گیاهان /180 هزار کودک باغبان های کوچک می شوند/ هدف پروژه، تقویت مهارت های تغذیه کودکان از مهد کودک

پروژه ای توسط بنیاد ادکا " EDEKA Foundation "(1) در آلمان، با نام "تکه های گیاهی برای بچه ها " ( Vegetable patches for kids") در حال حاضر وارد فصل جدید خود شده است .

به گزارش ایانا از وبسایت ،freshplaza این درحالی است که 180 هزار کودک از مهد کودک ها، از آوریل تا ژوئن، در حال پرورش سبزیجات هستند که توسط این بنیاد ایجاد شده است. هدف این پروژه، تقویت مهارت های تغذیه و مسئولیت پذیری کودکان از سن مهد کودک است. این پروژه به مدت طولانی و مداوم در حال اجرا است ؛ به طوری که در حدود یک هزار و 850 کودکستان، مهد کودک بخشی از این پروژه در این فصل به دست گرفته اند و تعداد تکه های _قسمت های) گیاهی تشکیل شده از سال 2008 تاکنون به دو هزار و 750 می رسد .


سرگرمی، ارتقای آموزش تغذیه کودک پسند


از سال 2008، بنیاد EDEKA برای مهد کودک ها نهال، خاک، تخت سبزیجات، دانه ها و ابزار باغبانی فراهم کرده است. عامل مهم موفقیت این بنیاد، این بوده که سرگرمی کودکان را با این پروژه باغ سبزی همراه کرده است

Markus Mosa، مدیر بنیاد ادکا می گوید: "دانش در مورد مواد غذایی و منشاء آن باید از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود. این کار باعث ایجاد یک پایه محکم برای یک رژیم غذایی آگاه تر می شود ."

تحت هدایت متخصصان، باغبان های کوچک می توانند در زمینه گیاه ، کاشت ، شخم، آبیاری و رشد سبزیجات تجربه به دست آورند .

پشتیبانی حامیان مالی

بازرگانان محلی به ویژه به حمایت از بنیاد EDEKA و مهد کودک متعهد شده اند . حامیان مالی، پروژه ای را دنبال می کنند که به باغبان های کوچک در زمینه کاشت و همچنین آبیاری گیاهان در تعطیلات آخر هفته کمک می کنند. آن ها در مورد چگونگی آماده سازی سبزیجات مطالبی ارایه می دهند، به طوری که کودکان پیتزا، ماکارونی و یا چیپس به عنوان گزینه دوم و بعد از کلم بروکلی و اسفناج قرار می دهند .


ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت :

1- EDEKA Foundation :

هدف بنیاد،این است که کودکان را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل آشنا کند. از سال 2008، بنیاد EDEKA در زمینه تقویت تغذیه کودکان در سراسر آلمان کار می کند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید