Iranian Agriculture News Agency

راه زندگی جدید برای جوانان در آفریقا

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای اشتغال جوانان روستایی آفریقا

به گفته محققان در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم CIMMYT))، مکانیزاسیون کشاورزی در مقیاس کوچک پتانسیل تامین اشتغال را برای جوانان روستایی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا دارد.

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای اشتغال جوانان روستایی آفریقا

به گفته محققان در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم CIMMYT) )، مکانیزاسیون کشاورزی در مقیاس کوچک پتانسیل تامین اشتغال را برای جوانان روستایی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا دارد.

به گزارش ایانا از وب سایت CIMMYT ، با توجه به گزارشات سازمان بین المللی کار ، در سراسر آفریقا، جوانان در حال مبارزه با بیکاری و فقر هستند، با این حال، افزایش پذیرش مکانیزاسیون کشاورزی - به خصوص برای ماشین های کوچک، مانند تراکتور دو چرخ که مقرون به صرفه تر و و نگهداری اش هم آسان تر است- فرصت های اشتغال و کارآفرینی برای جوانان آفریقایی ایجاد کرده است. این مطالب را فردریک بودرون " Frédéric Baudron "، کارشناس ارشد کشاورزی CIMMYT مطرح کرد.

وی گفت: " در کشورهای فقیر و آسیب پذیر ، مکانیزاسیون در مقیاس کوچک قابل دسترس تر است."

راب یاهایا " Rabe Yahaya " ، متخصص در حوزه مکانیزاسیون یکپارچه کشاورزی پایدار در Centre for International Migration and Development / GIZ گفت: "جوانان همراه با زنان، معمولا به کار فشرده کشاورزی مشغول هستند واین باعث دوری آنها از این بخش می شود. اما مکانیزاسیون بهبود بهره وری را به دنبال دارد، همچنین از میزان کار کشاورزی کاسته و برای جوانان فرصت های اقتصادی در تجارت محصولات کشاورزی فراهم می شود تا در مزارع روستایی خدمات اریه کنندو در نتیجه شغل های جدید در طول زنجیره ارزش از مکانیکی تا فراهم کردن قطعات یدکی، ایجاد می شود."

تراکتور دو چرخ به دلیل ارزان تر و کار کرد آسان تر، می تواند برای بسیاری از فعالیت های کشاورزی استفاده شود.

Beyene Abebe ، جوان 24 ساله از اتیوپی ، توانسته از مکانیزاسیون بهره ببرد. وی از طریق آموزش های CIMMYT ، مهارت های مورد نیاز را برای تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون، فرا گرفته است. او در حال حاضر به طور متوسط ​​سالانه به 200 خانوار و 40 کشاورز در روستای خود با استفاده از تراکتور دو چرخ خدمات ارائه می دهد. Abebe با درآمد به دست آمده ، توانسته هزینه های خانواده اش را پوشش دهد و همچنین با پس اندازش زمین کشاورزی خریداری کند.

فردریک بودرون گفت:"حمایت دولت برای آموزش و نوآوری، کلیدی برای تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در سراسر آفریقا است. با ایجاد یک محیط کسب و کار و جذب بخش خصوصی، دولت می تواند در این زمینه موفق شود."

راب یاهایا و فردریک بودرون ، در مصاحبه زیر ، برخی از بینش های خود را درباره فرصت های ایجاد شده توسط مکانیزاسیون کشاورزی در جوامع روستایی آفریقا بیان می کنند:

چرا تحقیقات کشاورزی برای توسعه جامعه جوان روستایی مهم است؟

یاهایا: جمعیت رو به رشد و تغییر رژیم غذایی باعث شده تا تقاضا برای مواد غذایی در آفریقا افزایش یابد، با این حال، میزان زمین های قابل کشت کاهش یافته است. این در حالی است که در مناطق روستایی، کشاورزی که منبع اصلی درآمد و امرار معاش خانواده است، تحت تاثیر این امر قرار گرفته است. با این حال اکنون کشاورزی به روشی انجام می شود که برای نسل جدید جذاب شده است چراکه دیگر از آن کار فشرده، ابتدایی، مخاطره آمیز و بی فایده و درآمد ناچیز خبری نیست.

علاوه بر این، تنها دو درصد از جوانان آفریقا دروس کشاورزی را در سطح دانشگاه آموزش می بینند. با این وجود جوانان آفریقایی با داشتن سواد ، از بیکاری رنج می برند. این درحالی است که کشاورزی می تواند راه حلی برای مقابله با بیکاری جوانان در مناطق روستایی باشد ، که می تواند به ثبات و امنیت غذایی کمک کند.

بودرون : بیکاری جوانان در حال افزایش است. کشاورزی به عنوان بخشی که می تواند بسیاری از این بیکاری ها را کاهش دهد ، همچنین باعث کارآفرینی شود، قابل درک است.

به نظر من، یک مسئله مهم در مورد توسعه پایدار موضوع برابری است . ما باید اطمینان حاصل کنیم که اکثریت مردم از این روند به طور مساوی بهره مند می شوند. جوانان روستایی بخش بزرگی از خانواده های آسیب پذیر را در مناطقی که ما در آنجا کار می کنیم ،تشکیل می دهند، آنها شبیه به زنان سرپرست خانوار هستند چراکه سرمایه و منبع درآمدی ندارند.

چگونه مکانیزاسیون می تواند فرصت های جدید برای جوانان و زنان روستایی فراهم کند؟

یاهایا :در بسیاری از جوامع، جوانان و زنان از بسیاری امکانات محروم هستند ، در صورتی که به فعالیت های فشرده کشاورزی مانند شخم، کاشت، وجین، برداشت، آبیاری ، خرمن کوبی و حمل و نقل با تجهیزات بسیار ابتدایی با استفاده از قدرت انسان و حیوان مشغول هستند. بنابراین، با افزایش میزان قدرت موتور، کار جوانان و زنان هم کمتر می شود و از همه مهم تر افزایش بهره وری مزرعه و در نتیجه بهبود درآمد را به دنبال دارد، همچنین برای ایجاد یک زنجیره ارزش سازمان یافته ، باید بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.

بودرون :مکانیزاسیون به ایجاد اشتغال روستایی کمک می کند. همچنین شغل های خدماتی فراهم می کند و کسب و کارها را در امتداد زنجیره ارزش افزایش می دهد. هنگامی که تقاضا برای مکانیزاسیون ایجاد شود، فرصت های شغلی برای افراد همچون مکانیک ها، ارائه دهندگان سوخت، وام دهندگان ، فروشندگان قطعات یدکی، و غیره افزایش می یابد.

چه مواردی می تواند به جوانان کمک کند تا بتوانند در بخش ارائه خدمات مکانیزاسیون موفق شوند؟

یاهایا : آموزش مهارت ها در زمینه مکانیکی، زراعی و کسب و کار از جمله این موارد هستند. همچنین ادامه یادگیری و پیگیری ، کلید موفقیت جوانان در این بخش است. علاوه بر این، زیرساخت ها،خدمات پس از فروش - طرح های مالی، ترویج مکانیزاسیون از موارد دیگر است.

به یاد داشته باشید چنانچه کشاورز نتواند از تکنولوژی، درآمد کسب کند، از آن استفاده نمی کند.

بودرون : جوانان در زمینه مدیریت فن آوری های مدرن تمایل بیشتری دارند. ما در تمام کشورهایی که کار کردیم دریافتیم که ، موفقیت جوانان در زمینه ارائه خدمات بیشتر است. با این حال، عوامل دیگری نیز مانند کارآفرینی ، تحصیلات، تامین کردن هزینه های ماشین آلات و داشتن تجربه در کسب و کارهای مشابه و به ویژه در مکانیکی، می تواند در این راه کمک کند.

گفتنی است ، با همکاری بخش مکانیزاسیون و کشاورزی حفاظتی برای تقویت کشاورزی پایدار بخش ( FACASI ) (1) از مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم، پروژه ای در حال انجام است که محققان در زمینه ترویج و تحویل ماشین آلات در مقیاس کوچک برای فعالیت های کشاورزی از جمله کاشت، برداشت، پمپاژ و خرمن کوبی در شرق و جنوب آفریقا در حال کار هستند. بودجه توسط مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی استرالیا تامین می شود ، FACASI هم در سراسر زنجیره عرضه، از واردکنندگان تا تولید کنندگان، ارائه دهندگان خدمات و مروجین برای اطمینان از دستیابی کشاوزان به مکانیزاسیون، حمایت های خود را ارایه می کند.

همچنین تیم مکانیزاسیون CIMMYT با همکاری مرکز نوآوری سبز در اتیوپی و نامیبیا دانش، تخصص و ظرفیت سازی را در کشاورزی حفاظتی ، فراهم می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

-1 CIMMYT's Farm Mechanization and Conservation Agriculture for Sustainable Intensification (FACASI)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید