Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت زنجره خرما در نخلستان‌های بم

در طرح مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم، محصول خرمای سال گذشته بدون آفت زنجره برداشت شد.

مبارزه با آفت زنجره خرما در نخلستان‌های بم

در طرح مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم، محصول خرمای سال گذشته بدون آفت زنجره برداشت شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رضا قهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: پس از بازدید میدانی از باغات این شهرستان با حضور باغستانی، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، نشستی در خصوص آفت زنجره خرما با اشک، فرماندار شهرستان بم در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد .

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه در منطقه شرق استان کرمان 30 هزار هکتار محصولات کشاورزی وجود دارد که 10 هزار و 500 هکتار آن مربوط به شهرستان بم است، گفت: مردم شرق استان کرمان چند سال با آفت زنجره خرما درگیر بودند و سال گذشته مبارزه با آفت زنجره خرما صورت گرفت و به همین منظور کشاورزان شرق استان کرمان سال گذشته محصول خرمای خود را بدون آفت زنجره برداشت کردند .

اشک افزود: جهادکشاورزی نقش مهمی در جلوگیری از طغیان زنجره خرما با روش های تلفیقی انجام داد و در این روش علم کشاورزی به کمک کشاورزان آمد .

در ادامه باغستانی با ابراز خرسندی از عوامل اجرایی طرح مدیریت تلفیقی مبارزه با آفت زنجره خرما، گفت: اعتبار لازم برای مبارزه با آفت شپشک سپردار وسوسک چوبخوار خرما را برای شهرستان بم تخصیص داده می شود که نیاز به پیگیری وهماهنگی لازم در این زمینه دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید