Iranian Agriculture News Agency

دانشگاه نبراسکا- لینکلن انجام داد:

بررسی میزان استرس کشاورزان آمریکایی/شرایط مالی بزرگ ترین علت درگیری میان اعضای خانواده/ استرس مزمن به افسرگی و اگر درمان نشود، می تواند منجر به خودکشی شود

بررسی دپارتمان اقتصاد کشاورزی دانشگاه نبراسکا-لینکلن در سال 2016 نشان داد که بیش از 77 درصد از 936 تولید کننده کشاورزی، نگران از این بودند که امسال نتوانند سرمایه ی مورد نیاز کار خود را به دست آورند.

بررسی میزان استرس کشاورزان آمریکایی/شرایط مالی بزرگ ترین علت درگیری میان اعضای خانواده/ استرس مزمن به افسرگی و اگر درمان نشود، می تواند منجر به خودکشی شود

بررسی دپارتمان اقتصاد کشاورزی دانشگاه نبراسکا-لینکلن در سال 2016 نشان داد که بیش از 77 درصد از 936 تولید کننده کشاورزی، نگران از این بودند که امسال نتوانند سرمایه ی مورد نیاز کار خود را به دست آورند.

به گزارش ایانا از سایت University of Nebraska-Lincoln ، این درحالی بود که بیش از 60 درصد در مورد افزایش نرخ وام، نگران بودند و حدود 45 درصد از پاسخ ها حاکی از این بود که وضعیت کلی مالی شان در سال 2017 کاهش می یابد؛ 46 درصد هم انتظار داشتند که به همان شکل باقی بماند. با توجه به این پاسخ ها ، مشخص شد که 54 درصد از پاسخ دهندگان ، درباره شرایط مالی شان ، استرس ونگرانی دارند.

امور مالی بزرگترین علت درگیری میان اعضای خانواده است . محققان دریافتند که کشاورزانی که درآمد و اموال زیادی را از دست می دهند از استرس و افسردگی مزمن رنج می برند.

با توجه به فرهنگ لغت وبستر، استرس می تواند به عنوان اضطراب، فشار یا تنش ناشی از بار و یا نیروی خارجی تعریف شود که نتیجه آن یک مبارزه و درگیری داخلی است که اغلب باعث دلهره، عدم اطمینان و یا تشویش می شود.

در حالی که استرس یک بخش طبیعی از زندگی است، استرس بیش از حد می تواند باعث بیماری جسمی شود. کالج پزشکی دانشگاه نبراسکا گزارش می دهد میزان کورتیزول آزاد شده از استرس طولانی مدت می تواند باعث افزایش کلسترول، تری گلیسیرید خون و بالارفتن فشار خون شود -همچنین از عوامل خطرساز رایج در بیماری قلبی به شمار می رود. کسانی که از استرس مزمن رنج می برند ، به افسرگی دچار شده ، که اگر درمان نشود، می تواند منجر به خودکشی شود.

مراکز مطالعه کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده از میزان خودکشی ، یک آمار تکان دهنده را بین سال های 2000-2012 ، منتشر کرد: کشاورزی ایالات متحده (کشاورزی(زراعت)، ماهیگیری، جنگلداری) بالاترین نرخ خودکشی (84.5 از هر 100 هزار نفر) را به خود اختصاص داد. در دهه 1980،مرکز ملی پزشکی کشاورزی" National Farm Medicine Center " ، در ویسکانسین ، میزان خودکشی را در منطقه Upper Midwest پیگیری کرد و میزان خودکشی 58 نفر از هر 100 هزار کشاورز و دامدار، برآورد شد . نرخ اخیر نشان ازاین دارد که تقریبا 50 درصد از نرخ خودکشی کشاورزان دردهه 1980 که در اوج بحران کشاورزی قرار داشت، بالاتر است.

این درحالی است که عواملی که به خودکشی در میان کشاورزان می انجامد، همچون ضرر و زیان مالی، عدم تمایل به دنبال کردن خدمات سلامت روان (که ممکن است در مناطق روستایی محدود باشد)، استرس درباره نگهداری مزارع مربوط به چند نسل ، است.

اگر شما متوجه کسی شدید که به طور ناگهانی رفتار خود را تغییر می دهد، دلیلی برای نگرانی است. برای مثال، افراد مبتلا به افسردگی از انجام فعالیت هایی که قبلا لذت می بردند ، امتناع می کنند و این می تواند از علائم هشدار دهنده باشد.

مقابله با استرس

برای کنترل استرس می توان کارهای زیر رانجام داد ، همکاران این مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو یک لیست از فعالیت ها برای کاهش استرس تهیه کرده اند، که در زیر به آن اشاره می شود:

• داشتن یک رژیم غذایی متعادل

• نیم ساعت ورزش ، هر روز

• خواب کافی داشته باشید

• قبول این که استرس بخشی از زندگی است

• به طور روشن مسوولیت های خانه و کار را تعریف کنید

• مدیریت موثر زمان

• اهداف واقع بینانه تنظیم کنید

• زمان کار و با خانواده بودن را ازهم متمایز کنید

همچنین در ادامه دپارتمان پزشکی دانشگاه نبراسکا برای داشتن "استرس کمتر" به مواردی اشاره می کند:

• تنظیم برنامه زمانبندی

• ابراز وجود کنید: بدانید که چه موقع باید "بله" و / یا "نه" بگویید و تعیین اولویت ها

• در لحظه بودن را با خود و حداقل در بخشی از روز امتحان کنید

• راه رفتن و پیاده روی: فعالیت بدنی و ذهنی، یکی از بهترین راه ها برای اینکه از شر عوامل استرس زا رها شوید- فعالیت باعث "احساس خوب" می شود ، فعالیت روزانه حداقل 30 دقیقه ، می تواند به این حس کمک کند.

• بحث و گفت وگو: عوامل استرس زا را نادیده نگیرید. درباره آن با کسی مانند همسر، دوست ، مشاور و ... ، صحبت کنید.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید