Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از تولید سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران خبر داد.

تولید سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از تولید سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی با اشاره به کلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی در روستای شهرودکلا شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: گیاهان دارویی به دلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشتر مواقع فاقد عوارض هستند .

وی با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی در موارد مصرف طولانی و در بیماری‌های مزمن بسیار مناسب است، در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی تصریح کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشارخون از دلایل گرایش مردم به این گیاهان است .

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت های خوبی دارد و گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است، بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگاه آن در اشتغالزایی و سلامت جامعه تاکید کرد .

وی درپایان یادآور شد: 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان مازندران وجود دارد که با سطح کشت 773 هکتار و متوسط عملکرد یک هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید