Iranian Agriculture News Agency

امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام شد:

حمایت جامعه صیادان ایران از تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی

جامعه صیادان ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، از تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی حمایت کرد.

حمایت جامعه صیادان ایران از تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی

جامعه صیادان ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، از تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا متن بیانیه این تشکل صنفی جامعه کشاورزی به شرح ذیل است:


منطقه خاورمیانه و جهان در وضعیتی حساس و بحرانی قرار دارند و در چنین اوضاعی نقش سازنده و خطیر ایران در تأمین امنیت منطقه و ضرورت مهار و خنثی نمودن سیاست‌های مداخله‌جویانه امری حیاتی و الزامی بوده، تهدیدها از سوی برخی از کشورهای منطقه و نیز قدرت‌های بزرگ همچنان و بیش از گذشته بر امنیت و منافع ملی ایران مشهود است. با روی کار آمدن ترامپ در امریکا که با تعمیم و تسری سیاست‌های مداخله‌جویانه و پوپولیستی، آشوب‌طلبی، جاه‌طلبانه زمینه را برای درگیری‌های منطقه‌ای و جهانی تشدید می‌کند؛ و از سویی گسترش رشد سریع افراط‌گرایی و تحجر و نگرش‌های فرقه‌گرایانه در جهان اسلام و شیوه‌های غلط مواجهه با این تهدیدها بر شدت بحران منطقه افزوده است.

دنیای کنونی برای مقابله با این خطرات ملموس نیازمند امنیت و آرامش، سیاست‌ورزی خردمندانه و تدبیر امور با نگرشی انسانی و احترام به حقوق متقابل ملت‌ها می‌باشد و در حساس‌ترین مقطع تاریخی خود قرار دارد، که بیم می‌رود با کوچک‌ترین اشتباه راهبردی به فاجعه‌ای منطقه‌ای و جهانی منجرگردد و آتش جنگ خانمان‌سوز را شعله‌ور سازد.

جامعه صیادان ایران با درک عمیق این نیاز حیاتی و در دفاع از امنیت و منافع ملی، به سهم خود و کمک در تحقق این امر که تجلی آن با شرکت آحاد جامعه در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا می‌کند، با آگاهی و شناخت از اوضاع و شرایط جهانی و منطقه‌ای و سیاست‌های اجرایی کشور و باور به نقش سازنده ایران در کمک به تأمین ثبات و امنیت منطقه و جهان اسلام ، به‌عنوان یک وظیفه ملی خود در راستای دفاع از منافع ملی و حفظ دستاوردهای انقلاب ایران، با تدبیر در امور و بررسی برنامه و سیاست‌های اتخاذی نامزدهای ریاست جمهوری دوره دوازدهم وظیفه خود می‌داند که برای تداوم صلح و دوستی و آرامش و توسعه و امنیت پایدار و اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر آرمان‌های انقلاب و تداوم برنامه‌ها و حل چالش‌های داخلی و خارجی فرارو و ایجاد امید و باور و نجات فضای کشور از تحرکات عوامل بی‌تعهد که جز منافع شخصی و گروهی دغدغه‌ای ندارند و باعث بی‌اخلاقی و فساد گسترده گردیده‌اند؛ از نامزدی آقای دکتر حسن روحانی به‌عنوان سکانداری شایسته استقبال نماید. و با این حال برخورد لازم می‌دانیم که با توجه به چهار سال عملکرد دولت یازدهم از عملکرد و سیاست‌های دولت در زمینه‌های ذیل، صحه بگذاریم:

1. حل مسئله هسته‌ای و تدوین برنامه برجام و سیر مذاکرات در چهارچوب مذاکرات 1+5 و نجات کشور از بحران‌های فرارو به‌علت بی‌سیاستی و جهل در قاعده سیاست‌ورزی که می‌رفت به یک وضعیت حاد و احتمالاً درگیری‌های نظامی منتهی شود؛

2. نجات اقتصاد ایران از تحریم‌های فلج‌کننده؛

3. کنترل نسبی تورم، مهار بی‌انضباطی‌های مالی و بهبود وضعیت اقتصادی؛

4. در پیش گرفتن دیپلماسی تعاملی و سازنده با جامعه بین‌الملل مبتنی بر حقوق و ارتقا منافع ملی ایران بوده و گام‌های بسیار بزرگی در حل بحران و بازگرداندن عزت و آبروی ملت ایران و توانمندی مدیریت ایرانی برای جهانیان به ارمغان آورده؛

5. پرهیز از تشدید تشنج و بحران و جلوگیری از بروز جنگ در منطقه با اتکاء به مردم.

بلاشک باید اذعان نمود که این موقعیت مدیون عوامل مختلفی همچون به‌کارگیری افراد متعهد و کاردان و زیرک و آگاه به مسائل جهانی است.

جامعه صیادان ایران به‌عنوان بخشی از جامعه ایرانی در بیانیه حمایتی خود از نامزدی آقای دکتر حسن روحانی در سال 92 ضمن استقبال از برنامه کاری ایشان خواسته و انتظارات خود را در 8 بند طرح و اعلام نموده که 4 بند خواسته‌های این صنف علی‌رغم مشکلات پیش روی دولت تحقق پیدا نموده، امیدواریم که با انتخاب مجدد و تداوم دولت ایشان شاهد تحقق دیگر خواسته‌ها بوده و قدم‌های اساسی در تحقق آنها برداشته شود.

از آنجا که نهاد ریاست جمهوری جایگاه و نماد تجلی اراده و خواست ملت و رئیس جمهور به‌عنوان نماینده ملی جامعه محسوب می‌شود، لازم می‌دانیم رئوس انتظارات و خواسته‌های این جامعه را در ذیل به اطلاع برسانیم:

1. مبارزه بی‌امان با فساد گسترده اداری و بی‌اخلاقی؛

2. تعدیل و اصلاح ساختار دستگاه‌های اداری و پیاده نمودن و اجرای سیاست‌های تولی‌گری دستگاه‌ها در خدمت به مردم به‌جای تصدی‌گری؛

3. واگذاری کار مردم به مردم و ممانعت از دخالت‌های بی‌مورد و هزینه‌تراشی بروکراسی حاکم به ادارات و تحمیل آن بر مردم؛

4. حمایت و احترام به حقوق سازمان‌های مردمی، از قبیل اتحادیه‌های کارگری صنفی، شوراهای انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای، شرکت‌های تعاونی و سایر سازمان‌های غیردولتی؛

5. تعمیم و گسترش مالکیت برای عموم اقشار جامعه؛

6. اجرای عدالت اجتماعی با احیای حقوق کارگران، کشاورزان، صیادان، صنعت‌کاران با گسترش امکانات کار و تولید در جامعه و برنامه‌ریزی کاربردی و به‌کارگیری راهکارهای مناسب در تحقق آن؛

7. تداوم سیاست و برنامه‌های تعامل سازنده و دوستانه با سایر کشورهای جهان مبتنی بر حقوق و ارتقای منافع ملی؛

8. برنامه‌ریزی کاربردی در حل بحران بیکاری و معاش جامعه از طریق زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری امن و موثر توسط صاحبان سرمایه و کارآفرینان.

جامعه صیادان ایران با شناخت و آگاهی از موقعیت مهم و مؤثر ایران و جایگاه آن در منطقه و جهان ضمن دعوت از مردم شریف و بزرگ ایران برای حضور در پای صندوق‌های رأی، به آقای دکتر حسن روحانی رأی خواهند داد.

از درگاه خداوند متعال عزت و پیشرفت برای ملت ایران و موفقیت برای ایشان را خواستاریم.


پاینده ایران و پرتداوم و مستحکم‌تر باد جمهوری اسلامی ایران

جامعه صیادان ایران

S-960225-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید