Iranian Agriculture News Agency

حمایت قاطع ناطق نوری از روحانی


ناطق نوری ازچهره‌های مطرح اصولگرا که طی سال‌های گذشته به‌خصوص بعد از‌سال ٨٨، طی بداخلاقی‌های انتخاباتی ازسوی محمود احمدی‌نژاد ازجریان رسمی اصولگرایی فاصله گرفت و بیشتر ازگذشته به جریان اعتدال نزدیک شد، روزگذشته طی سخنانی حمایت قاطع خود را از حسن روحانی اعلام کرد و از مردم خواست تا درهمان مرحله اول تکلیف انتخابات را به نفع حسن روحانی یکسره کنند. ناطق نوری که رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری نیز هست، بعد از تهمت‌های ‌سال ٨٨ ازسوی احمدی‌نژاد، حمایتی که انتظار داشت، از اصولگرایان دریافت نکرد و رفته‌رفته مسیرش را به سمت اعتدالگرایان تغییر داد. او روزگذشته گفت: «متأسفانه بداخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌هایی را درمناظرات شاهد بودیم که ریشه در بدعت‌ها و میراث‌های زشت به‌جای مانده از دوره‌های قبل داشتند و حکایت از آسیب‌هایی جدی درحوزه فرهنگ جامعه دارند».
ناطق نوری در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان قم، یادآور شد: شهر قم حقیقتا مهد مبارزات ضدرژیم پهلوی درسال‌های قبل از انقلاب و همواره نقطه عطفی درقیام عدالت‌خواهانه مردم ایران بوده است. وی افزود: مشارکت ممتاز جناب آقای روحانی در دوران جنگ به‌عنوان قائم‌مقام فرماندهی جنگ (مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی)، حضور ٢٠ساله ایشان درمجلس شورای اسلامی، ١٦‌سال دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، تجربه موفق ٤‌سال ریاست‌جمهوری و کارنامه موفق و قابل قبول ایشان، همه و همه دلالت بر اصلح‌بودن جناب آقای دکتر روحانی دارد. ناطق نوری گفت: متاسفانه بداخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌هایی را درمناظرات شاهد بودیم که ریشه در بدعت‌ها و میراث‌های زشت به‌جای مانده از دوره‌های قبل داشتند و حکایت از آسیب‌هایی جدی درحوزه فرهنگ جامعه دارند. رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری تصریح کرد: همگان به‌خصوص جوانان عزیز و پرشور مراقب باشند تا مبادا پیش از انتخابات، درحین انتخابات یا پس از اتمام آن و هنگام اعلان نتایج، دچار احساسات شده و در دام عده‌ای قلیل قرار گرفته و به سمت تشنج و التهابات غیرضروری منحرف شوند؛ لذا می‌بایست هوشیار بوده و با حفظ آرامش و خویشتنداری بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند و از تکرار تجربه تلخ چند ‌سال پیش پرهیز شود.
وی گفت: از کلیه واجدین شرایط رأی‌دادن مصرا می‌خواهم که درپای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و ضمن نشان‌دادن عزم و اراده ملی به جهانیان، ان‌شاءالله درهمان مرحله اول، با ادای تکلیف ملی و شرعی خود، فرد اصلح را انتخاب کرده و او را با قدرت، برای چهار‌سال دیگر به مسئولیت‌های بزرگ پیش‌رو بگمارند. ناطق نوری درپایان یاداور شد: شایسته است حامیان همه نامزدهای محترم، نسبت به رعایت اخلاق و شئونات اسلامی پایبند بوده تا ان‌شاءالله در سایه یک عزم ملی، شاهد انتخاباتی سالم و بانشاط باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید