Iranian Agriculture News Agency

قاضی یا وکیل؛ مردم انتخاب کنند


شرق : روز گذشته «حسن روحانی» در ادامه سفرهای انتخاباتی خود صبح در تبریز سخنرانی کرد و عصر در ساری. او در مجموعه ورزشی شهید پورشریفی تبریز با بیان اینکه شما در ۲۹ اردیبهشت، دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنید، گفت: «ما می‌خواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که تصمیم او می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را به خطر بیندازد یا آنکه تصمیمش می‌تواند به جان میلیون‌ها انسان کمک کند». به گزارش «ایلنا» روحانی ادامه داد: «من سال ۹۲ به شما قول دادم و گفتم اگر رئیس‌جمهور شوم در اولین جلسه هیئت دولت، اولین تصمیم‌مان درباره دریاچه ارومیه خواهد بود. من می‌خواهم بگویم اگر این تصمیم اجرا نمی‌شد، امروز در آذربایجان شرقی و غربی چه وضعی داشتیم؟ ارومیه به طور کامل خشک شده بود و توفان نمک همه منطقه را فرامی‌گرفت».
روحانی با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت روزی است که می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم که یک تصمیم او می‌تواند بر زندگی ملت ایران اثرگذار باشد، گفت: «ما پای صندوق رأی برای ایران می‌رویم. دلواپسان می‌خواهند دوباره میان ایران و دنیا دیوار بکشند. ما طرفدار صلح هستیم و نه دیوار. ما اتوبان تبریز با بازرگان را به‌عنوان یک پل تکمیل خواهیم کرد. راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد را تا پایان همین دولت تکمیل خواهیم کرد. ما آذربایجان را از لحاظ کشاورزی و صنعت و معدن معتدل‌تر خواهیم کرد».
او تأکید کرد: «من از شما می‌پرسم؛ آیا ملت ایران هر روز باید در این فکر باشند که چه زمانی منتظر قطع‌نامه جدید تحریم علیه ایران باشند یا باید منتظر گشایش جدیدی در زندگی‌شان باشند. مقام معظم رهبری فرمودند که سایه جنگ را ملت ایران از سر ایران برداشت؛ ولی کدام دولت توانست این خواست ملی ایران را نقد کند».روحانی با بیان اینکه «بحران که همیشه بود؛ پس چرا امروز امن‌تر هستیم. یک نفر نبود که این بحران را رفع کند»، گفت: «شما می‌خواهید روز جمعه فردی را انتخاب کنید که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند. به خدای احد و واحد و سوگند به خون شهدای این استان، اگر روحانی یک ذره هوس برای ریاست داشته باشد. آنچه روحانی می‌خواهد این است که جان و آبرویش فدای شما ملت ایران باشد».
روحانی مرتب به دنیا فحاشی نمی‌کند
او با بیان اینکه ما ایران بزرگ و معتدل می‌خواهیم، افزود: «می‌توانیم قدرت ایران را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بکشیم. روحانی اهل شعار نیست و مرتب به دنیا فحاشی نمی‌کند؛ اما روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح‌های راهبردی را در این سه‌سال‌ونیم به بیش از ١٠ سال قبل رساند».روحانی ادامه داد: «شما بازار نفت ما را به عربستان دادید. شما منابع مشترک ایران را نتوانستید استفاده کنید و در اختیار دیگران قرار دادید. شما به مذاکرات رفتید و بیانیه خواندید؛ ولی با قطع‌نامه جدید علیه ایران برگشتید. این دولت بار دیگر از طرف شما مرد کارزار دیپلماسی را درست انتخاب کرد».روحانی اضافه کرد: «آنها شعار انقلابی‌گری می‌دادند؛ ولی در سال آخر شش میلیون تُن گندم به کشور وارد کردند؛ ولی ما در سال گذشته سه میلیون تُن گندم اضافه داشتیم. کسانی می‌توانند از آینده ایران حرف بزنند که گذشته‌شان درخشان باشد. هرکس حرفی می‌زند، شاهد افراد، کارنامه آنهاست».
سربسته به شما قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است
به گزارش «ایسنا» ‌حامیان روحانی مکررا با سردادن شعارهایی خواستار رفع حصر شدند که در پاسخ به این شعارها، روحانی گفت: «من در خرداد ٩٢ به مردم قول دادم و گفتم که گره پرونده هسته‌ای را باز و دیوار تحریم‌های آن را خراب و روابط و تعامل با جهان را بهتر خواهم کرد. من گفتم گام‌هایی در اقتصاد، ‌کشاورزی و بهداشت و درمان برمی‌دارم و شرایط بهتری ایجاد خواهم کرد؛ اما بازوی من قدرت بعضی چیزها را نداشت. بعضی کارها وجود دارد که با رأی ٥١ درصد انجام نمی‌شود؛ ‌اما رأی بالاتر کارساز خواهد بود».روحانی با بیان اینکه ما تنها یک راه داریم، گفت: «آن راه حضور همه افراد در پای صندوق‌های رأی است. درخواست من این است که هر نفر روز جمعه به همراه ۱۱ نفر پای صندوق‌های رأی برود. ما اگر همه پای صندوق‌های آرا رفتیم، سربسته به شما قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است».
نمی‌خواهیم به سال ۹۰ و ۹۱ برگردیم
او با بیان اینکه با وحدت و همدلی و کمک از رهبر فرهیخته که حاضرم ده‌ها بار دستشان را ببوسم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: «شرط این کار، ۱+۱۱ است. شرطش حضور همه مردم در پای صندوق آراست. من از شما می‌پرسم آیا از عهد و پیمانی که در خرداد ۹۲ بسته بودیم، پشیمان هستید؟ آیا حداقل‌ نصف‌ قدم‌های خود را برنداشتیم؟ البته ۵۰ درصد این عهد و پیمان‌ها مربوط به دولت دوازدهم است».روحانی با پرسیدن اینکه ما باید به عقب برگردیم؟ گفت: «دیروز مردم اصفهان و ایران فریاد زدند و گفتند ما به عقب باز نمی‌گردیم. ما روز جمعه هم به پای صندوق رأی می‌رویم و می‌گوییم نمی‌خواهیم به سال ۹۰ و ۹۱ برگردیم».
بر اصلاحات، اعتدال، سید‌محمد خاتمی، روح پاک شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی سلام
او افزود: «برخی‌ها رویشان نمی‌شود که بگویند برنامه ما برنامه هشت سال قبل است. برادر من! با پمپاژ پول کاری درست نمی‌شود. ما می‌خواهیم در این کشور دروغ نباشد؛ ولی باز هم دروغ می‌گویند. می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است؛ در‌حالی‌که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آن‌قدر پررو شده‌اند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند».روحانی با بیان اینکه ما انقلابی امروز نیستیم ما انقلابی سال ۴۲ هستیم شما تازه انقلابی شده‌اید، گفت: «ما تازه امروز بسیجی نشده‌ایم، بلکه سال ۵۷ انقلابی شده‌ایم. روز جمعه به پای صندوق می‌رویم تا بر اخلاق سلام کنیم. بر صداقت سلام کنیم. بر امید سلام کنیم. بر اصلاحات سلام. بر اعتدال سلام. بر سیدمحمد خاتمی سلام. بر اصولگرایی بدون ریا سلام. بر روح پاک و مصون شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی سلام. بر ایران سلام. به رأی ما در ۲۹ اردیبهشت سلام. بر پیروزی ما سلام».
مردم روز جمعه می‌خواهند میان قاضی و وکیل انتخاب کنند
روحانی همچنین عصر دیروز در جمع حامیان خود در سالن شهید رسول حسینی ساری با تأکید بر اینکه در انتخابات امسال بحث بین چند نفر نیز مطرح نیست، بلکه انتخاب میان دو تفکر است گفت: «مردم ایران در انتخابات پیش‌رو یا راه تقابل با دنیا و راه شعار را انتخاب می‌کنند یا راه تعامل با دنیا و عقلانیت و برنامه و عمل. آنها یا می‌خواهند به سال ۹۱ بازگردند یا به سمت آینده حرکت کنند». او افزود: «مردم در روز جمعه می‌خواهند میان قاضی و وکیل انتخاب کنند؛ قاضی کسی است که حکم صادر می‌کند. حکمش را ابلاغ می‌نماید اما وکیل از مردم دفاع می‌کند». او افزود: «امروز سازمان ملل و شورای امنیت همان نهادهای قبلی هستند و ملت ایران نیز همان ملت‌اند. پس شرایط تغییر نکرده است و فقط نحوه استفاده از قدرت ملت ایران دربرابر جهان تغییر کرده است».
روحانی در ادامه با تأکید بر بازگشت‌ناپذیر‌بودن تحریم‌ها علیه ایران خطاب به رقبای خود گفت: «آیا شما فکر می‌کنید که بدون روحانی می‌توانید تحریم‌ها را بازگردانید؟ در صورتی که اگر بخواهید نیز مردم این اجازه را به شما نخواهند داد چرا که سابقه شما مشخص است». او افزود: «شما ١٠ ماه فرصت داشتید تا چند میلیارد پول ما که در آمریکا بود را بازگردانید، اما فقط شعار دادید و پول‌های مردم را برنگرداندید؛ آقای سخنگو بیایید به مردم پاسخ دهید». او با اشاره به برنامه‌های رقبای خود گفت: «از آنها می‌پرسم و می‌گویم که اگر جز برنامه‌های سال ۹۰ و ۹۱ برنامه‌ای دیگری دارید اعلام کنید اما آنها پاسخ نمی‌دهند».
اگر به دست شما باشد مردم بی‌دین و ضد‌انقلاب می‌شوند
او با تأکید بر اینکه مردم خود حافظ دین خود هستند، گفت: «عده‌ای تبلیغ می‌کنند دین مردم در دولت به خطر افتاده و فکر می‌کنند دولت حافظ دین مردم است، اما اشتباهشان در این است. آنها نمی‌دانند که مردم خود حافظ دین خودشان هستند».او خطاب به منتقدان خود، تصریح کرد: «شما نه قیم هستید و نه قیم دنیای مردم؛ چراکه مردم ایران فهیم هستند و راه خود را انتخاب کرده‌اند. آیا شما فکر می‌کنید که مردمی که از وطن خود دفاع کرده‌اند از دین خود دفاع نمی‌کنند؛ روز عاشورا چه کسانی به خیابان‌ها می‌آیند؟ شماها می‌آیید یا مردم؟ همه شاهد بودیم روز تاسوعا که قرار بود مسابقه فوتبالی برگزار شود چه حرف‌ها که از سمت شما مطرح نشد، اما دیدید که جوانان ما با نام حسین(ع) و عباس(ع) در آن مسابقات پیروز شدند؛ شما غصه دین مردم را نخورید، چراکه اگر به دست شما باشد مردم بی‌دین و ضد انقلاب می‌شوند».
هر چقدر رأی بخواهید به شما می‌دهیم اما مقدسات دین ما را رها کنید
روحانی ادامه داد: «چرا نمی‌خواهید مقدسات دین ما را رها کنید؟ هر چقدر رأی بخواهید به شما می‌دهیم اما مقدسات دین ما را رها کنید». او با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در دولت یازدهم گفت: «منتقدان می‌گفتند که اگر شبکه‌های مجازی را مسدود نکنید، همه مردم بی‌دین می‌شوند. این در حالی است که جوانان ایرانی شبکه‌های فضای مجازی را سرشار از متون دینی و انقلابی خواهند کرد».روحانی با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم ایران را با دست خود و ملت ایران بسازیم و این کار را خواهیم کرد، گفت: «اینها به دروغ می‌گویند اگر دولت یازدهم ادامه یابد یارانه مردم قطع خواهد شد. آنها همچنین سؤال می‌کنند که چرا زمانی که دولت متوجه شد یارانه عده‌ای را به اشتباه قطع کرده، اشتباه خود را جبران کرد. اینها در حالی است که ما می‌گوییم برای رسیدگی به محرومان فقط پرداخت یارانه کافی نیست بلکه با صدای بلند می‌گوییم که باید به حقوق فرهنگیان و بازنشستگان اضافه شود».
راه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی را ادامه می‌دهیم
او با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند مردم را از حضور پای صندوی‌های رأی مایوس کنند، گفت: «مردم باید دولت دوازدهم قدرتمندی پای صندوق‌های رأی بسازند. هر آنچه که راجع به آزادی گفته می‌شود با آمدن پای صندوق‌های رأی قابل اجرا است».
روحانی با بیان اینکه ما راه دولت اعتدال و تفکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی را ادامه می‌دهیم، گفت: «ما دولتی می‌خواهیم که تابع نظر ملت ایران باشد. ما می‌خواهیم روز جمعه از حقوق و مشروعیت حقوقمان استفاده کنیم و دولتی کارآمد را انتخاب نماییم».او با بیان اینکه نگرانی برخی این است که پای صندوق‌های رأی شلوغ و ملت ایران در دور نخست انتخابات پیروز شوند، گفت: «ما پیروز انتخابات دوازدهم خواهیم بود و ملت ایران اجازه نخواهند داد که راه پیشرفت کشورمتوقف شود. ما می‌خواهیم که ایرانی آبادتر و روستاهایی با شرایط زندگی بهتر داشته باشید و ما به فکر آن هستیم که ملت ایران با آزادی و اراده خود راه آینده کشور را انتخاب کند».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید