Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت ذرت در مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: تا کنون سطح زیرکشت ذرت در مزارع استان به حدود 60 هکتار رسیده است و پیش بینی می شود سطح زیرکشت این محصول، در سال جاری به 3هزار تا 3 هزار و 300 هکتار برسد.

آغاز کشت ذرت در مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: تا کنون سطح زیرکشت ذرت در مزارع استان به حدود 60 هکتار رسیده است و پیش بینی می شود سطح زیرکشت این محصول، در سال جاری به 3هزار تا 3 هزار و 300 هکتار برسد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،سیروس بیک بکان آغاز فصل کشت ذرت را از نیمه اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: عمده ارقام مورد استفاده ذرت کاران استان چهارمحال و بختیاری عبارتند از ماکسیما، دهقان، N S ، ملیکا، ماسیل و برخی ارقام دیگر که اغلب این ارقام زودرس و میان رس بوده و به خشکی مقاوم هستند .

سیروس بیک بکان همچنین تصریح کرد: در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و با توجه به کاهش شدید منابع آبی، یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از ارقام زودرس، میان رس و مقاوم به خشکی است. در این راستا در سال 93، 12 درصد و در سال پ94، 40 درصد و در سال 95، 70 درصد ارقام این محصول میان رس و زودرس کشت شد و در سال جاری استفاده از این ارقام به حدود 80 درصد خواهد رسید که از این مقدار حدود 180 هزار تن محصول برداشت خواهد شد .

سیروس بیک بکان تاریخ کشت ذرت را تا اواخر خردادماه و فصل برداشت آن را از بیستم شهریورماه تا پایان مهرماه اعلام کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید