Iranian Agriculture News Agency

در بازدید نماینده دانشگاه کوتینگن آلمان از مؤسسه تحقیقات خاک و آب اعلام شد:

توسعه همکاری های مشترک تحقیقاتی ایران و آلمان

فرصت های همکاری بین مؤسسه تحقیقات خاک و آب و مؤسسه تحقیقات کاربردی تغذیه گیاهی (IAPN) دانشگاه گوتینگن آلمان در زمینه تأثیر کودهای پتاسیمی در بهبود رشد گیاهان زراعی و باغی در نقاط مختلف ایران در شرایط مختلف اقلیمی مورد بررسی قرار گرفت.

توسعه همکاری های مشترک تحقیقاتی ایران و آلمان

فرصت های همکاری بین مؤسسه تحقیقات خاک و آب و مؤسسه تحقیقات کاربردی تغذیه گیاهی ( IAPN ) دانشگاه گوتینگن آلمان در زمینه تأثیر کودهای پتاسیمی در بهبود رشد گیاهان زراعی و باغی در نقاط مختلف ایران در شرایط مختلف اقلیمی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات خاک و آب، در دیدار دکتر کامبیز بازرگان رئیس این مؤسسه با دکتر مارکوس رس ( Dr.Marcus Ross ) نماینده مؤسسه تحقیقات کاربردی تغذیه گیاهی ( IAPN ) دانشگاه گوتینگن ظرفیت های طرفین و عرصه های فعالیت های پژوهشی مؤسسه تحقیقات خاک و آب و همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب به معرفی بخش ها و اهم فعالیت های تحقیقاتی مؤسسه با توجه به زمینه همکاری مشترک پرداخت و سپس طرفین فرصت های همکاری بین ( IAPN ) و مؤسسه در زمینه تأثیر کودهای پتاسیمی در بهبود رشد گیاهان زراعی و باغی در نقاط مختلف ایران در شرایط مختلف اقلیمی را بررسی کردند.

این گزارش افزوده است: در این راستا تحقیقات دو جانبه ای بین دو مؤسسه به اجراء در خواهد آمد تا زوایای تأثیر کود پتاسیم در رشد گیاهان استراتژیک در ایران بررسی گردد.

در این نشست همچنین دکتر محمد مهدی طهرانی رئیس امور بین الملل مؤسسه، دکتر کریم شهبازی رییس بخش آزمایشگاه ها، دکتر پیمان کشاورز رئیس بخش خاک و آب خراسان رضوی، دکتر مجید بصیرت عضو هیات علمی مؤسسه و سینا ملاح محقق بخش تحقیقات آبیاری و فیزیک خاک مطالبی با توجه به موضوع ارائه کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید