Iranian Agriculture News Agency

در پی سالم‌سازی محصولات غذایی

شرکت‌های بزرگ مواد غذایی نمک و شکر محصولات‌شان را کاهش می‌دهند

تولیدکنندگان مواد غذایی در راستای ارائه مواد غذایی سالم‌تر، در سال 2016 به کاهش 20 درصدی شکر و نمک در محصولات خود اقدام کردند.

شرکت‌های بزرگ مواد غذایی نمک و شکر محصولات‌شان را کاهش می‌دهند

تولید کنندگان مواد غذایی در راستای ارایه مواد غذایی سالم تر ،در سال 2016 به کاهش 20 درصدی شکر و نمک در محصولات خود اقدام کردند.

به گزارش سایت بلومبرگ، با توجه به گزارش Consumer Goods Forum ، با بررسی 102 شرکت، از جمله نستله و پراکتر و گمبل ، نشان داد که فرمول 180 هزار محصولات ، در سال 2016 تغییر یافت، که حدود دو برابر سال گذشته بود.


پیتر فریدمن ، مدیر Consumer Goods Forum گفت: "شرکت های بزرگ در پاسخ به فشارهای رقابتی به این کار روی آوردند، میزان رشد در صنعت از راه اندازی کسب وکار هایی ایجاد می شود، که دارای مجموعه محصولات سالم تری باشند."


این درحالی است که بزرگترین تولید کنندگان سهم کوچکی ، در برابر مارک های محلی که به سرمایه گذاری بر روی میل روزافزون خریداران برای محصولات سالم و پایدار کرده اند به خود اختصاص داده اند.

تغییر سلیقه مصرف کنندگان، دولت ها را به کاهش محصولات ناسالم وادار کرده است. در ماه مارس، انگلستان با پیروی از مکزیک به تحمیل مالیات بر نوشابه های شیرین در تلاش برای کاهش چاقی اقدام کرد. همچنین اداره غذا و دارو ایالات متحده در سال گذشته اعلام کرد شرکت ها موظف هستند تا نسبت به برچسب گذاری محصولات با اطلاعات بیشتر در مورد میزان قند محصولات شان اقدام کنند.

نمک کمتر

این درحالی است که، نستله اعلام کرده که راهی برای کاهش قند در شکلات به میزان 40 درصد پیدا کرده است و تا سال آینده میزان قند در شکلات و شیرینی هایش را که در انگلستان و ایرلند می فروشد، تا 10 درصد کاهش می دهد. شرکت آمریکایی Mars اعلام کرد، 99 درصد از محصولات اش در حال حاضر کمتر از 250 کالری دارند.

فریدمن گفت: "نیروهای بازار در حال جلو بردن همه چیز در مسیر درست هستند به طوری که محصولات با میزان نمک کمتر، قند کمتر و کالری کمتر به بازار می آیند."

گفتنی است، Consumer Goods Forum ، از حدود 400 خرده فروش، تولید کننده و ارائه دهندگان خدمات برای مصرف کننده تشکیل شده است که در زمینه متنوع کردن صنعت و خدمات مربوطه ، فعالیت می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید