Iranian Agriculture News Agency

سنگ‌بنای پیروزی


شرق : روز گذشته مردم استان‌های «زنجان» و «خوزستان» میزبان «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری بودند؛ امروز هم «روحانی» به مشهد می‌رود. او امروز در حالی به مشهد می‌رود که «ابراهیم رئیسی» هم در مشهد حضور می‌یابد. در اهواز با وجود «پروپاگاندای» مخالفان دولت، ورزشگاه محل سخنرانی مملو از جمعیت شد؛ اهوازی‌ها که از ریزگردها رنج می‌برند، با شعار «ما که هوا نداریم؛ بازم هواتو داریم»، حمایت خود از روحانی را اعلام کردند.
روحانی صبح روز گذشته در جمع هواداران خود در زنجان با تأکید بر اینکه همه مردم آماده یک تصمیم بزرگ ملی هستند، گفت: «روز جمعه باید میان یکی از دو راه تصمیم بگیریم؛ یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم یا خدای نکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست دهیم».
در روستاها به مردم دروغ نگویید
به گزارش «ایسنا» او خطاب به برخی رقبای خود عنوان کرد: «به جوانان اعتماد کنید و در روستاها به مردم دروغ نگویید؛ مردم را با اتوبوس جمع نکنید و در پادگان‌ها ناهار چرب ندهید، چراکه همه دنیا همین چند روز نیست».
روحانی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و صداقت از سوی سایر کاندیداها، گفت: «مگر رهبر انقلاب نفرمودند که مُرّ قانون را رعایت کنید؟ پس رعایت قانون کجا رفته است؟ مگر ایشان نفرمودند حق‌الناس را رعایت کنید؟ پس حق‌الناس کجا رفته است؟».
روحانی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در صداوسیما افزود: «همه کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آنها را دوست داریم؛ اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است».
شرم و خجالت‌تان کجا رفته است؟
او با انتقاد از رفتار برخی رقبای خود گفت: «اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید، چهار سال این کار را انجام دادید. باز هم توهین کنید اشکالی ندارد؛ اما چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید و به دروغ می‌گویید در مدارس ما ضد عفت و حجاب به فرزندانمان درس داده می‌شود. پس شرم و خجالت‌تان کجا رفته است؟».
روحانی ادامه داد: «چرا به روستاییان شریف و زحمتکش و تولیدکننده ما به دروغ می‌گویید به روحانی رأی ندهید چون یارانه شما قطع خواهد شد. این در حالی است که روحانی می‌گوید به‌جای اینکه پول گندم را به کشاورزان برزیلی بدهیم، باید پول آن به کشاورزان زنجانی برسد».
او با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم یک کشور عظیم و بزرگ ٨٠ میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم، عنوان کرد: «ما نمی‌توانیم بعد از این‌همه تجربه به چهار سال قبل بازگردیم. ما تصمیم گرفته‌ایم مسیر تعالی و پیشرفت را ادامه دهیم و نمی‌خواهیم ایران دوباره تحریم شود و در‌های بانک‌ها را ببندیم و به‌جای آن در‌های صرافی‌ها را باز کنیم. ما دیگر نمی‌خواهیم کشتی‌های بزرگ به‌جای بنادر ایران در بنادر کشورهای جنوبی پهلو بگیرند. ما نمی‌خواهیم بالای کشتی ایران پرچم فلان جزیره کوچک باشد».
به‌خاطر رأی می‌خواهید محرومان و فقرای جامعه را تحقیر کنید؟
رئیس‌جمهوری، با تأکید بر اینکه افتخار ما این است که کشورمان اسلامی و حسینی است، خطاب به برخی رقبای خود گفت: «آیا حاضر شده‌اید به‌خاطر انتخابات، اخلاق و دین‌تان را بفروشید و ایران را آغشته به سیاه‌نمایی کنید؟ آیا به‌خاطر رأی می‌خواهید محرومان و فقرای جامعه را تحقیر کنید؟». رئیس‌جمهوری گفت: «می‌گویند می‌خواهیم برای جوانان اشتغال درست کنیم؛ هشت سال کشور در دست شما بود و مدیران آن زمان در ستاد شما هستند؛ چقدر شغل ایجاد کردید؟ در آن هشت سال اشتغال ٨٥٠ هزار زن را از بین بردید و صد هزار اشتغال خالص نداشتید. این در حالی است که ما به‌دنبال اشتغال هستیم، برجام را برای اشتغال و سرمایه‌گذاری و فضای آرام و محیط زیست انجام دادیم».
او به اقدامات دولت یازدهم درباره دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: «اگر دولت یازدهم درباره دریاچه ارومیه اقدامی نکرده بود، این دریاچه خشک می‌شد و مردم با بحران توفان نمک روبه‌رو بودند؛ آقای صداوسیمایی که حاضر نیستید از دولت سخن بگویید، حداقل از دریاچه ارومیه سخن بگویید».
صاحبان کشور ملت ایران هستند
روحانی به برخی مخالفت‌ها با اقدامات دولت یازدهم در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور اشاره کرد و افزود: «می‌گویند شبکه‌های ارتباطی بسته شود، چرا؟ آنها می‌گویند اتوبان‌ها را ببندید، چون مردم تصادف می‌کنند، درحالی‌که ما معتقدیم اتومبیل‌ها را باید اصلاح کرد و نباید برای تخلفِ یک نفر خیابان‌ها را بست».
او با بیان اینکه دو موضوع را همه افراد باید بدانند، گفت: «همه باید بدانند صاحبان کشور ملت ایران هستند و با رأی مردم‌، تمام مسئولان کشور مشروعیت پیدا می‌کنند. دومین موضوعی که همه باید آن را بدانند این است که باید به جوانان و دختران کشور اعتماد کنیم».
روحانی خطاب به برخی مخالفان خود ادامه داد: «آنها بهتر از شما دین را قبول دارند، مکررا پشت تریبون‌ها نگویید آنها بی‌دین هستند، بالای ۹۸ درصد جوانان ما به خدا و آخرت اعتقاد دارند».
او همچنین با بیان اینکه چرا به جوانان و دختران ما توهین می‌کنید، گفت: «شما پاسدار عفت در کشور شده‌اید؟ پاسدار عفت ما زنان ما هستند».
با رأی‌تان به روحانی به او قدرت بازو بدهید
این کاندیدای انتخابات‌ریاست‌جمهوری با بیان اینکه روحانی خود را آماده کرده است آبرو و روح و جان و جسمش را فدای مردم کند، در پاسخ به طرح برخی مطالبات از سوی هواداران خود مبنی‌ بر رفع حصر گفت: «من می‌دانم شما چه می‌گویید؛ شما می‌گویید که چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرده است؛ من از شما می‌خواهم که با رأی‌تان به روحانی به او قدرت بازو بدهید».
روحانی گفت: «من قبول دارم که قدرت ایران ناشی از اقتصاد، سیاست و تلاش‌های نیروهای مسلح ما است، اما قدرت واقعی متعلق به این جوانان عزیز است؛ اگر دشمنان ایران می‌ترسند٬ از این جوانان می‌ترسند».
او با تأکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی متعلق به جوانان است، گفت: «من از بعضی‌ها می‌خواهم که اطراف خود و مسجد و شب احیای خود را نبینند؛ به خدا قسم که جوانان نیز اهل احیا و دعا هستند. چرا فقط خود را انقلابی و نظام را فقط متعلق به خود می‌دانید؟؛ این انقلاب و نظام اسلامی برای همه جوانان است».
روحانی همچنین با بیان اینکه «ما پای صندوق‌های رأی می‌رویم تا حصر را بشکنیم»، افزود: «به آن‌هایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یگ گروه خاص باشد، می‌گویم قدرت در ایران متعلق به همه ملت ایران است. ما حصر قدرت در کشور، حصر ایران و تحریم ایران را نمی‌پذیریم».
او همچنین گفت: «صداوسیمایی که همه کارکنانش زحمت‌کش‌اند، گرفتار یک باند سیاسی است؛ به‌جای شورای نگهبان از جوانان می‌خواهم نظارت کنند».
روحانی در اهواز: نخواهیم گذاشت تحریم برگردد
روحانی عصر روز گذشته در اهواز گفت: «ما از سال ٩٢ راهی را آغاز کردیم. در بعضی موارد موفق بودیم و در برخی موارد در نیمه راهیم؛ نخواهیم گذاشت تحریم برگردد». روحانی با بیان اینکه از حقوق ایران دفاع کردیم، ادامه داد: «شما می‌دانید در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم، ما با هم قدم‌هایی را برداشتیم».
او گفت: «طرح ٥٥٠ هزار هکتاری کشاورزی که سال‌ها مانده بود را تا پایان امسال به پایان خواهیم رساند، هنوز راهی طولانی در پیش داریم؛ نخستین مصوبه سال ٩٦ در دولت، طرح برنامه‌های خوزستان بوده است؛ برای آب شرب همه شهرها و روستاهای این استان ١٠هزار میلیارد تومان مقرر کرده‌ایم».
با همکاری منطقه‌ای می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم نه با آتش‌زدن سفارت‌های آنها
او خطاب به جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی اهواز که شعار می‌دادند «ما که هوا نداریم بازم هواتو داریم»، افزود: «می‌دانیم گرفتار ریزگرد هستید. باید با ریزگردها مقابله کنیم و طرح ملی و فراملی را برای ریزگردها اجرا کنیم؛ من به شما خوزستانی‌ها قول می‌دهم نخستین اولویت دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان است». روحانی ادامه داد: «با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم، نه با آتش‌زدن سفارت‌های آنها».
او در ادامه گفت: «ما در سال ٩٢ با یکدیگر عهدی بستیم که در اجرای آن در برخی‌ موارد موفق بوده‌ایم و در برخی موارد در نیمه راه ماندیم. ما همه دست به دست هم دادیم تا تحریم ایران را برداریم و حصر ایران را بشکنیم. ما دست به دست هم دادیم و به‌خوبی از حقوق ایران دفاع کردیم».
روحانی با بیان اینکه گام‌های کوچکی را در خوزستان برداشتیم، تصریح کرد: «اینجا محل فداکاری مقام معظم رهبری و همه دلیران و امیران و سرداران است. ما با یکدیگر قدم‌های خوبی در خوزستان برداشتیم. ما ۳۱۲هزار هکتار از طرح ٥٥٠ هزار هکتار که سال‌ها اجرا نشده بود را تا پایان امسال اجرا می‌کنیم و تا پایان دولت دوازدهم این طرح را به اتمام خواهیم رساند».
باید ویزای ایران و عراق برداشته شود
او افزود: «ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال ٩٦ تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم». روحانی با بیان اینکه ما می‌دانیم شما در خوزستان گرفتار ریزگرد هستید، گفت: «دل همه مردم ایران با خوزستان است. ما باید با ریزگردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی برای ریزگرد اجرا کنیم و من قول می‌دهم یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد».
او گفت: «آن روز که ریزگرد برق و زندگی مردم خوزستان را در خطر انداخت، هم من و هم دکتر جهانگیری اشک ریختیم. اگر شما شب بیدار ماندید ما هم بیدار ماندیم. من در کشورهای منطقه بودم؛ در مسیر بازگشت گفتند اول در خوزستان توقف کن؛ اما من گفتم به تهران می‌رویم و جلسه برای حل این کار تشکیل می‌دهیم؛ بعد به اهواز می‌آییم».
روحانی ادامه داد: «باید ویزای ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت‌تر رفت و آمد کنند. همچنین ما باید برای جوانان کشور اشتغال ایجاد کنیم».
او با بیان اینکه من این روزها درد ریزگرد تهمت، ریا، سیاه‌نمایی و تضعیف ایران را بیشتر می‌فهمم، گفت: «ما در شرایط حساس ایران هستیم. با توجه به شرایط منطقه، ما نیاز به قدرت ملی داریم و قدرت ملی، وحدت عرب، فارس ، بلوچ و لر است».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید