Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران در همایش تشکل‌های کشاورزی و روستایی ایران:

زنبورداران، اجازه بازگشت به گذشته را نمی‌دهند/ بعضی‌ها بعد از 40 سال هنوز دنبال گداپروری هستند

جامعه تولیدکنندگان محصولات و فراورده‌های عسل، حمایت خود از روحانی را اعلام کرده و هشدار دادند که مردم گول شعارهایی را نخورند که عامل اصلی بازگشت به گذشته است.

زنبورداران، اجازه بازگشت به گذشته را نمی‌دهند/ بعضی‌ها بعد از 40 سال هنوز دنبال گداپروری هستند

جامعه تولیدکنندگان محصولات و فراورده‌های عسل، حمایت خود از روحانی را اعلام کرده و هشدار دادند که مردم گول شعارهایی را نخورند که عامل اصلی بازگشت به گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران در همایش کشاورزان و اعضای هیأت‌مدیره و مدیران عامل تشکل‌های شبکه تعاون روستایی، گفت: زنبورداران با درایت خود، اجازه نمی‌دهند که کشور به عقب برگشته و راه پیشرفت، نیمه‌تمام بماند.

عفت رئیسی‌سرحدی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند با شعارهای پوچ، تولیدکننده را به حاشیه ببرند، افزود: در حال حاضر راه تولید به جایی رسیده که می‌توانیم امید پیشرفت بیشتر را در آن ببینیم و دیگر حسرت کشورهایی مانند ترکیه را نخوریم. بنابراین نباید آن را در نیمه رها کرد.

به گفته وی، اکنون در مقطع زمانی حساسی به سر می‌بریم و اطراف کشور جنگ و درگیری است، اما آرامشی که در جامعه حاکم شده، به‌دلیل تدبیرها و تلاش‌های دولت یازدهم است و این وظیفه امروز ماست که از آن حمایت کرده و همچنان سایه جنگ را از کشور دور نگه داریم. زیرا کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران بیان کرد: برخی تصور می‌کنند روستائیان ناآگاه بوده و می‌خواهند با شعارهای خود توجه آنها را جلب کنند. در حالی که آنها روستاییان را نمی‌شناسند و از درجه بالای شعور و آگاهی‌شان بی‌اطلاع هستند.

رئیسی‌سرحدی معتقد است: هنوز هم عده‌ای پیدا می‌شوند که برای جمع کردن رأی، دنبال گداپروری بوده و فکر می‌کنند وعده ارائه قوت لایموت، فکر مردم را منحرف می‌کند. در حالی که جامعه، خود توانایی تشخیص داشته و با مقایسه قبل و بعد از دولت یازدهم، راه را از چاه تشخیص خواهد داد. تفکر گداپروری، در عرصه تولید به‌ویژه تولید محصولات کشاورزی، نمی‌گنجد و در آن نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه ما در چند سال گذشته توانستیم به دنیا ثابت کنیم که صلح‌طلب هستیم، تأکید کرد: ما تجربه تلخی از کودتای 1332 داریم و به دلیل عملکرد غیرهوشمندانه مردم آن زمان، تا امروز تاوان آن را پس داده‌ایم؛ بنابراین اگر امروز هم جامعه ما از خرد جمعی و مردم‌سالاری حمایت نکند، باید دوباره منتظر فرصت‌سوزی‌های بیشمار بود؛ فرصت‌هایی که تولیدکنندگان را در هزارتوی دست و پا گیر قوانین بی‌مورد، حصر می‌کند.

رئیسی‌سرحدی، 57 درصد تولید کل کشور را مربوط به کشاورزی دانست و یادآور شد: برای اینکه حاضر نیستیم دوباره نهاده‌های بی‌کیفیت را با چند برابر قیمت از خارجی‌ها تهیه کنیم و دوباره در سایه تحریم‌ها بخش کشاورزی را به خطر بیندازیم، روز جمعه با انتخای اصلح‌ترین کاندیدا مسیر تولید را هموارتر خواهیم کرد./

V-960227-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید