Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر امور زنان روستایی و عشایری خبر داد:

اجرای پروژه «تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی» زنان روستایی با همکاری فائو / فرآوری روزانه 500 کیلو شیر گاو

پروژه «تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی» با استفاده از منابع مالی بلاعوض سازمان فائو برای زنان روستایی عضو تعاونی روستایی طوبی توسط دفتر امور زنان روستایی و عشایری راه اندازی شده است.

اجرای پروژه «تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی» زنان روستایی با همکاری فائو / فرآوری روزانه 500 کیلو شیر گاو

پروژه «تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی» با استفاده از منابع مالی بلاعوض سازمان فائو برای زنان روستایی عضو تعاونی روستایی طوبی توسط دفتر امور زنان روستایی و عشایری راه اندازی شده است.

به گزارش ایانا از معاونت ترویج جهاد کشاورزی، پروژه « تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی »برای زنان روستایی عضو تعاونی در شهرستان بهاباد استان یزد با همکاری مشترک سازمان فائو و دفتر امور زنان روستایی و عشایری از محل منابع مالی برنامه Telefood تصویب و راه اندازی شد.

معاون دفتر امور زنان روستایی و عشایری در بازدید از پروژه «تجهیز کارگاه تولید صنایع لبنی» گفت: این پروژه با هدف توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و حمایت از فرآوری تولیدات لبنی به عنوان کسب و کار مناسب برای گروه های زنان روستایی شهرستان بهاباد توسط شرکت تعاونی زنان طوبی اجرا شده است.

فرحروز ایمانی گفت: این طرح به همراه شش طرح تله فود دیگر در سال 1394 به تصویب رسید و اعتبارات آن به مبلغ 10 هزار دلار در سال 1395 تخصیص و به استان پرداخت شد که از محل این کمک برخی تجهیزات کارگاه مانند دو مخزن استیل یک تنی، آسیاب، دستگاه کره گیر و ... خریداری شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این کارگاه با استفاده از منابع مالی بلاعوض فائو به یک کارگاه بهداشتی دارای مجوز بهداشت برای تولید انواع فرآورده های لبنی از قبیل: شیر تازه، انواع کشک، کره تازه، روغن زرد، دوغ، پنیر، ماست و قره قوروت تبدیل شده است.

معاون دفتر امور زنان روستایی و عشایری با بیان اینکه مدیرعامل این تعاونی پنج نفر از زنان کم درآمد را که سه نفرشان سرپرست خانوار نیز هستند، به صورت دائم و تحت پوشش بیمه در کارگاه مشغول به کار کرده است، خاطرنشان ساخت: محصولات کارگاه دارای نشان تجاری « اسبال» (به معنای نوعی کشک محلی) و شناسه بهداشت و علامت سیب سلامت است. عرضه و فروش محصولات به صورت فروش در فروشگاه مستقر در کارگاه و همچنین به صورت سفارش گیری از سطح استان یزد و نیز کرمان انجام می شود.

وی بیان داشت: در این کارگاه در هفته سه تن و روزانه 500 کیلو شیر گاو با کیفیت و بهداشتی توسط زنان فرآوری و به انواع فرآورده ها تبدیل می شود.

ایمانی با بیان اینکه این پروژه، پروژه الگویی- ترویجی برای سایر تشکل ها و گروه های زنان روستایی منطقه خواهد بود و در آینده با توسعه فعالیت های کارگاه تعداد زنان بیشتری تحت پوشش اشتغال کارگاه قرار خواهند گرفت، گفت: زنان روستایی می توانند با تولید بهداشتی انواع کشک و غیره در منازل خود و ایجاد صندوق اعتبارات خرد و نیز توسعه فعالیت های کارگاه در بین اعضاء به صورت خانگی به دلیل قوی بودن بازار فروش و همچنین طرح آموزش زنان و بازدید از فعالیت های سایر زنان روستایی در استان های مجاور اقدام کنند.

وی در پایان گفت: همچنین زمینه کشت زعفران و تولید و فراوری گیاهان دارویی در منطقه وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال زنان روستایی بهره گرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید