Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی خبر داد:

تولید سالانه 50 هزار حیوان آزمایشگاهی در مؤسسه رازی / قابلیت افزایش 4 برابری

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تولید سالانه 50 هزار سر حیوانات آزمایشگاهی در این مؤسسه به عنوان بزرگترین مرکز تولیدکننده این حیوانات و جیره غذایی آنان در کشور، گفت: بر اساس تقاضا، این میزان تا چهار برابر قابل افزایش خواهد بود.

تولید سالانه 50 هزار حیوان آزمایشگاهی در مؤسسه رازی / قابلیت افزایش 4 برابری

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی از تولید سالانه 50 هزار سر حیوانات آزمایشگاهی در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایانا از عمومی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر روزبه فلاحی با بیان اینکه بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی در سال 1329 تأسیس شده، اظهار کرد: این بخش یکی از قدیمی ترین بخش های مؤسسه رازی محسوب می شود که با هدف تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه عمده مصرف این حیوانات در آزمایش های کنترل کیفی واکسن ها و فرآورده های بیولوژیک مختلف است، افزود: این بخش مهم ترین و بزرگ ترین مرکز در کشور در زمینه تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی بوده، تنها مرکز تولید کننده فرآورده های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی به شمار می رود..

فلاحی با تأکید بر اینکه این مرکز به عنوان تنها مرکز تولید کننده جیره های غذایی استاندارد، تحقیقاتی، سفارشی و خاص در کشور محسوب می شود، گفت: مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، مراکز تولید فرآورده های بیولوژیک، کارخانجات داروسازی، مراکز تولید فرآورده های غذایی، مراکز تولید مواد بهداشتی و شوینده و همچنین آزمایشگاه های تشخیص طبی، بدون هیچ واسطه ای، حیوانات آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک بدست آمده از حیوانات آزمایشگاهی و نیز انواع جیره های غذایی استاندارد، تحقیقاتی، سفارشی و خاص مورد نیازشان را از این مرکز تهیه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر این مرکز به قطب تخصصی علوم حیوانات آزمایشگاهی و تولید حیوانات و محصولات مورد اشاره در کشور تبدیل شده، ضمن اینکه در زمینه های آموزشی، پژوهشی، چاپ مقالات علمی و کتاب های رفرانس و مرجع اقدامات ویژه ای نیز در آن صورت گرفته است.

فلاحی ادامه داد: سالانه بیش از 50 هزار سر انواع حیوانات آزمایشگاهی از جمله موش، رت، خوکچه هندی، خرگوش و هامستر تحت شرایط محیطی کاملاً کنترل شده در این بخش تولید می شود که بر اساس تقاضا، این میزان تا چهار برابر قابل افزایش خواهد بود.

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی تأکید کرد: نکته مهم این است که این حیوانات در تمام طول عمر پرورشی در معرض آلودگی و عوامل بیماری‌زا نیستند و هیچ گونه آنتی بیوتیک، دارو و یا واکسنی دریافت نمی کنند، در نتیجه بهترین پاسخ را در تست های کنترل کیفی و تحقیقات گوناگون، به عوامل آنتی ژنیک مختلف از خود نشان می دهند.

وی در پایان افزود: این امر سبب می شود کیفیت نهایی واکسن یا فرآورده بیولوژیک تولید شده و نیز پژوهش انجام گرفته، در وضعیت کاملاً استاندارد و مطلوبی قرار گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید