Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

وجود 180 کانون بحرانی بیابان در کشور/ نیازمند اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی هستیم

وجود 180 کانون بحرانی بیابان در کشور/ نیازمند اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی هستیم
وجود 180 کانون بحرانی بیابان در کشور/ نیازمند اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی هستیم

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که در 18 استان کشور، 180 کانون بحرانی بیابان‌زایی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: استان تهران ازجمله استان‌هایی محسوب می‌شود که فاقد کانون‌های بحرانی است، اما گردوغبار حادث‌شده به این استان نیز سرایت می‌کند. بنابراین لازم است استان‌های همجوار و سایر منشاءهای به‌وجود آورنده این پدیده شناسایی و روشی برای جلوگیری از آنها اعمال شود.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: حدود 80 تا 90 درصد گردوغبار حادث‌شده در کشور دارای منشاء خارجی است و تنها بخش کوچکی از آن دارای منشاء داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در استان تهران و سایر استان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای مقابله با بیابان‌زایی در دستور کار دارد که لازم است اعتبارات مورد نیاز آن تأمین شود تا بتوانیم روش‌های مقابله را آغاز کنیم.

عبدی‌نژاد ادامه داد: طرح‌های مطالعاتی مقابله با گرد و غبار به اتمام رسیده و در برخی از مناطق نیز در حال اجرا است. اما مشکل نبود اعتبار است که باید تأمین شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای مقابله با این پدیده در دستور کار است.

افزایش سرانه 30 مترمربع فضای سبز در تهران

این مقام مسئول یادآور شد: در 18 استان کشور کانون‌های بحرانی بیابان شناسایی شده است که لازم است با طرح‌های ویژه‌ای این کانون‌ها اصلاح شوند.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: در کل کشور 180 کانون بحران وجود دارد که بر اساس زمان‌بندی‌های انجام‌شده با طرح‌های خاص، اقدامات پیشگیرانه در این مناطق انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش سرانه فضای سبز از مواردی است که می‌تواند تا حدودی با این پدیده طبیعی مقابله کند و در استان تهران برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ظرف پنج سال، 30 مترمربع به سرانه فضای سبز اضافه شود.

عبدی‌نژاد در پایان گفت: به‌دلیل وزش باد و انتقال گردوغبار نمی‌توان گفت که استان‌های مختلف در مقابل این پدیده مصون هستند. بنابراین باید با عوامل ایجادکننده آنها به‌صورت جدی مقابله شود./

خبرنگار: مژگان ستار

V-910308-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید