Iranian Agriculture News Agency

حزب استقلال بریتانیا، در راستای کاهش نیروی کار مطرح کرد:

کمبود کارگر فصلی، نخستین آسیب جدی ناشی از برگزیت/بریتانیا دانشجویان را برای چیدن میوه در مزارع تشویق می کند

بنا به اعلام Ukip (حزب استقلال پادشاهی متحد) ، به منظور جبران کاهش نیروی کار مهاجر، باید دانشجویان بریتانیایی تشویق به چیدن میوه و محصولات کشاورزی شوند.

کمبود کارگر فصلی، نخستین آسیب جدی ناشی از برگزیت/بریتانیا دانشجویان را برای چیدن میوه در مزارع تشویق می کند

بنا به اعلام Ukip ( حزب استقلال پادشاهی متحد) ، به منظور جبران کاهش نیروی کار مهاجر، باید دانشجویان بریتانیایی تشویق به چیدن میوه و محصولات کشاورزی شوند.

به گزارش ایانا از سایت Farmers Weekly ، سخنگوی بخش مهاجرتی حزب، جان بیکلی" John Bickley "، گفت: "اصلاحات در زمینه افزایش نیروی کار داخلی در صنعت کشاورزی بریتانیا مورد نیاز است. چیدن میوه برای دانشجویان می تواند، درآمد اضافی را به همراه داشته باشد."


وی افزود: " این ایده نادرست است که ما فقط دنبال نیروهای خارج از کشور برای پر کردن نیازهای مان باشیم. بلکه باید مطمئن شویم که از سرمایه انسانی داخل کشور به خوبی بهره برده ایم."

این درحالی است که UKIP پیشنهاد داده است ، ویزای شش ماهه به مهاجرانی که دنبال کار فصلی در بریتانیا هستند، داده شود.

جان بیکلی گفت: "تعداد این ویزاها به تدریج در طول زمان توسط شورای مهاجرت کاهش می یابد ، که از جمله اقدماتی است که در راستای استفاده از نیروی کار داخلی انجام می شود."

اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس و ولز( NFU ( National Farmers' Union of England and Wales )هشدار داده ، چنانچه دولت نتواند کمبود نیروی کار را به خصوص در بخش باغباتی جبران کند، میوه و سبزیجات فاسد خواهند شد.

این در حالی است که ، دولت اعلام کرده پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مجدد طرح فصلی کارگران کشاورزی را معرفی خواهد کرد.

Ali Capper ، رئیس بخش باغبانی NFU ، گفت: "اگر معرفی این طرح را به بعد از برگزیت موکول شود، محصولات کشاورزی که روی زمین مانده از بین می روند. این مسئله روی زنجیره عرضه مواد غذایی تاثیر می گذارد، در حالی که نباید عرضه مواد غذایی کاهش یابد."

وی افزود: "باغبانی، به تنهایی، می تواند نیاز بیش از 80 هزار کارگر را در زمینه کاشت، برداشت و بسته بندی میوه برآورده کند، این در حالی است که این تعداد چهار سال آینده به 95 هزار افزایش می یابد،البته باید این نکته را یادآور شد که کمبود نیروی کار فقط به تولید کنندگان میوه و سبزی محدود نمی شود."

رئیس بخش باغبانی NFU یادآور شد: " کارگران با مهارت های مختلف برای این صنعت مورد نیاز است، صنعتی که برای اقتصاد کشور ارزشی برابر با 108 میلیارد پوند به همراه دارد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- UKIP ( UK Independence Party ): حزب استقلال پادشاهی متحد، مشهور بهیوکیپ،از احزاب سیاسی دست راستی بریتانیا است. این حزب دارای یک نماینده در مجلس عوام بریتانیا، سه عضو در مجلس اعیان و ۲۲ نماینده در پارلمان اروپا دارد، به طوری که آن را تبدیل به بزرگ ترین حزب بریتانیا در این پارلمان می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید