Iranian Agriculture News Agency

بورس سبز پوش شد

در حالی که آمارهای رسیده از وزارت کشور درباره دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تا این لحظه گویای پیروزی حسن روحانی است با خوش بینی فعالان بازار سرمایه نسبت به آینده توافقات ایران و قدرت های جهان دماسنج بازار سرمایه کانال ۸۱ هزار واحدی را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، خوش‌بینی‌ها به پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران سبب خوش‌بینی فعالان بازار سرمایه ایران شده و تا این لحظه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نزدیک به ۸۰۰ واحد رشد کرده و توانسته بعد از مدت‌ها وارد کانال ۸۱ هزار واحدی شود.

همچنین از ابتدای باز شدن معاملات امروز بورس تهران شاخص کل هم‌وزن ۲۴۰ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحدی رسیده است. علاوه بر این شاخص آزاد شناور تا این لحظه بیش از هزار واحد بالا رفته و در طراز ۸۸ هزار و ۶۲۸ واحدی نشسته است.

علاوه بر این ها شاخص بازار اول با رشد حدود ۴۰۰ واحدی خود به رقم ۵۶ هزار و ۱۸۳ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد رشد در میانه کانال ۱۸۰ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات امروز نیز تا این لحظه به بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات رقم ۶۴۱ میلیون سهم و اوراق بهادار را رد کرده است.

از ابتدای شنیده شدن خبرها از احتمال پیروزی حسن روحانی بسیاری از گروه‌های بورسی از جمله خودرویی‌ها، فلزات اساسی، دارویی‌ها، مواد غذایی و بانکی‌ها با روند رو به رشد مواجه شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید