Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با معاون سفیر استرالیا در تهران خبر داد:

تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با معاون سفیر استرالیا در تهران از تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.

تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با معاون سفیر استرالیا در تهران از تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد .

به گزارش ایانا از پا‌ون، حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو در دیدار با "تیم پترسون" معاون سفیر استرالیا در تهران از تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد .

وی ضمن تشریح محورهای همکاری در حوزه‌های مختلف بین دو کشور، این همکاری‌ها را شامل مدیریت منابع آب، آب و فاضلاب شهری، مدیریت مصرف آب، شیرین سازی آب،‌ استفاده از سامانه‌های هوشمند در مدیریت آب و فاضلاب شهری، مدیریت دارایی‌های آبی (water assets management) ذکر کرد و افزود: همچنین محورهای همکاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر اعم از نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، بیوماس و آموزش از طریق شرکت‌های غیر دولتی (NGO) نیز اجرایی خواهد شد .

حمید رضا تشیعی سپس به همکاری‌های وزارت نیرو با کشورهای ژاپن و آلمان در مقوله آموزشی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: همکاری متقابل بین متخصصان دو کشور ایران و استرالیا ضمن تبادل اطلاعات فنی و تخصصی بین مهندسان دو کشور می‌تواند موجبات همکاری برای اجرای طرح‌های مشترک را فراهم کند .

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای یک پروژه پایلوت می‌توان همکاری بین دو دانشگاه ایران و استرالیا را آغاز کرد افزود: برای اجرای این پروژه می‌توان شهر کاشان را به عنوان پایلوت در نظر گرفت .

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق با اشاره به این که در خصوص (water assets management) با مدیریت‌های آبی می‌توان از بخش‌های خصوصی دو کشور کمک گرفت، افزود: این کمک‌ها می‌تواند در قالب یک پروژه B&B باشد .

" تیم پترسون" معاون سفیر استرالیا در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار،‌ با دعوت از وزیر نیرو و قائم مقام وی برای سفر به این کشور گفت: این سفر در ایجاد روابط مستحکم تر و همکاری مفیدتر بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است .

در ادامه، " لینو استرنجیس " رایزن بازرگانی سفارت استرالیا در تهران نیز ضمن تاکید بر سفر وزیر نیرو و همراهان به منظور تداوم همکاری بین دو کشور افزود: لازم است در این سفر لیستی دقیقی از پروژه‌های قابل همکاری ایران و استرالیا از طرف جمهوری اسلامی ارائه شود .

وی سپس به همکاری‌های دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ملبورن استرالیا برای حل مشکل دریاچه ارومیه اشاره کرد و در ادامه به زمینه مدیریت آب در حوزه‌های مختلف و نحوه تخصیص آب اشاره و اذعان داشت: استرالیا در زمینه آبیاری و کشاورزی از تجربه‌های ارزشمندی برخوردار است که در بخش کشاورزی می‌توان از فناوری‌های مناسب آن استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید