Iranian Agriculture News Agency

در نشست مسئولان گروه رادیو تلویزیونی جهاد کشاورزی با مدیر شبکه آموزش سیما عنوان شد:

تولید و پخش برنامه‌های آموزشی بخش کشاورزی از شبکه آموزش سیما

در این نشست هر دو طرف بر ادامه همکاری‌ها تأکید و ابراز امیدواری کردند که با رفع تنگناهای مالی و اعتباری در آینده، بتوان با شبکه آموزش سیما قرارداد همکاری تنظیم کرد تا تولید برنامه‌های آموزشی بخش کشاورزی به شکل گسترده دنبال شود.

تولید و پخش برنامه‌های آموزشی بخش کشاورزی از شبکه آموزش سیما

در راستای تولید و پخش برنامه‌های آموزشی بخش کشاورزی، نشست مسئولان گروه رادیو تلویزیونی جهاد کشاورزی با مدیر شبکه آموزش برگزار شد .

به گزارش ایانا از معاونت ترویج جهادکشاورزی، کاظم خاوازی معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی و آموزش کشاورزان به منظور ایجاد تحول در بخش کشاورزی گفت: با آموزش کشت پاییزه چغندر قند در برخی استان‌ها به جای کشت بهاره، توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب ایجاد کنیم. ادامه این روش می‌تواند به ایجاد تعادل در منابع آبهای زیرزمینی کمک کند .

وی ادامه داد: در برخی مناطق محصول داریم ولی صنعت مربوط به محصول مورد نظر را نداریم.؛ اگر زنجیره تولید معرفی و فرهنگ‌سازی شود، کشاورزی می‌تواند شغل‌های پایدار ایجاد کند .

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در حال حاضر در 18 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی 10 هزار مروج در عرصه فعالیت می‌کنند که این تعداد نسبت به تعداد کشاورزان منطقه، نسبت معادل یک به ششصد را داراست که کافی نیست؛ بنابر این نقش رسانه بسیار حایز اهمیت است و باید از آموزش‌های انبوهی بهره‌گیری کنیم .

ساری مدیر شبکه آموزش سیما نیز در ادامه این نشست گفت: چنانچه بسته‌های پیام شامل مبارزه با آفات و بیماری‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و نیز برخی وقایع مهم در اختیار شبکه قرار گیرد، ما هم تلاش می‌کنیم تا برنامه‌هایی را با این موضوع که اولویت بخش کشاورزی است، تهیه و از شبکه پخش کنیم .

براساس این گزارش، هر دو طرف بر ادامه همکاری‌ها تأکید و ابراز امیدواری کردند که با رفع تنگناهای مالی و اعتباری در آینده، بتوان با شبکه آموزش سیما قرارداد همکاری تنظیم کرد تا تولید برنامه‌های آموزشی بخش کشاورزی به شکل گسترده دنبال شود .

گفتنی است در این نشست سرافرازی مدیرکل دفتر مدیریت دانش و رسانه‌های ترویجی، ابوالحسنی مدیر کل سابق دفتر شبکه تلویزیونی، اسحاقی معاون این دفتر و هوشین رئیس گروه رادیو تلویزیونی جهاد حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید