Iranian Agriculture News Agency

نگرانی در مورد واردات "سیر" چینی

آرژانتین به مقام سوم صادر کننده سیر در جهان سقوط کرد

انجمن تولیدکنندگان، صنایع بسته بندی و صادر کنندگان اعلام کردند که به دلیل عدم رقابت آرژانتین در بازارهای بین المللی ، در حال حاضر این کشور از جایگاه دوم به رتبه سوم به عنوان صادر کننده سیر در جهان تنزل پیدا کرده است.

آرژانتین به مقام سوم صادر کننده سیر در جهان سقوط کرد

انجمن تولیدکنندگان، صنایع بسته بندی و صادر کنندگان اعلام کردند که به دلیل عدم رقابت آرژانتین در بازارهای بین المللی ، در حال حاضر این کشور از جایگاه دوم به رتبه سوم به عنوان صادر کننده سیر در جهان تنزل پیدا کرده است.

به گزارش ایانا از سایت freshplaza ، این در حالی است که بخش تولید سیر، در بحران است چراکه صادر کنندگان با ورود سیر چینی روبه رو هستند.

گیلرمو سان مارتین، از اعضای انجمن بسته بندی و صادر کنندگان، با رادیو
VOS (FM 91.5) در این باره گفت وگوکرد. وی گفت: "واقعیت این است که آن ها نمی توانند رقابت بین المللی داشته باشند. آرژانتین به لطف تولید سیر به ویژه در استان های Mendoza و San Rafae به عنوان دومین صادر کننده سیر شناخته شده بود، اما در حال حاضر به رتبه سوم تنزل کرده است."

وی افزود:"علاوه بر این، با توجه به اطلاعاتی که از مطبوعات دریافت کرده ایم، امسال، تولید چین 30 درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود که این موضوع ما را نگران کرده ، چراکه قیمت های بین المللی کاهش خواهد یافت. "

گیلرمو سان مارتین خاطر نشان کرد:"آنها واقعا سیر را به عنوان یک محصول تولیدی شان در نظر نمی گیرند، به طوری که قیمت تولید آن تقریبا نمادین است. تولیدکنندگان ، آن را به صنایع بزرگ می فروشند، به طوری که آنها هم به نوبه خود در سایر نقاط جهان توزیع می کنند و به همین دلیل قیمت های بین المللی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند."

وی گفت:" این اطلاعات در ارزیابی های شرکت چینی به دست آمده است ، این در حالی است که هنوز برداشت آغاز نشده است و ما باید رقابت خود را افزایش دهیم. به همین دلیل ما از دولت ملی خواسته ایم تا به بررسی در باره سرمایه گذاری مجدد صادرات مربوط به اقتصاد منطقه اقدام کند، به خصوص با توجه به پیش بینی مشکلات ناشی از تورم ، همچنین ما از آن ها می خواهیم (سرمایه گذاری) از 4.5 درصد به 8 درصد مقدار را افزایش دهند، همچنین ما دارای نیروی کار قوی هستیم ، چراکه این محصول نیاز به نیری کار ، به خصوص در تولید مزرعه، تولید اولیه و بسته بندی دارد. "

این درحالی است بخش کشاورزی وزارت دارایی ، یکم آوریل در Tupungato ، نشستی را برگزار کرد. که مقامات استانی از وزارت صنعت کشاورزی و نمایندگان حضور داشتند و درباره این موضوع ،بحث و گفت وگو کردند.

سان مارتین افزود: "براساس این نشست، قرار است ، به ما ابزار میان مدت، مانند منابع مالی، ابزاری برای افزایش بهره وری و کیفیت، مکانیزاسیون و غیره را ارایه دهند - از آنجایی که ما به این نوع ابزار نیاز داریم، بنابراین راه حل کوتاه مدت به ماندن ما در بازار کمکی نمی کند. بخش باید به کار و بهبود کیفیت ادامه دهد، حتی اگر تورم 15 تا 25 درصد وجود داشته باشد. "

وی یادآور شد: "سیر تولید شده استان مندوزا ( Mendoza )، همیشه با کیفیت خوب بوده ، از آنجایی که یک بیابان است، سیر ما خواص بیشتری دارد و این موضوعی است که ما باید از آن حمایت کنیم. ما می خواهیم در تمام استان مندوزا و منطقه مالویناس، به طور عمده در San Rafael ، به تولید بپردازیم به طوری که بتواند با هر بازاری رقابت کند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید