Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری تشکیل می‌شود

صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زیربخش‌های مختلف می‌تواند راهی برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارهای این عرصه باشد. تشکیل صندوق نوغانداری نیز یکی از همین راهکارها است که قرار است در آینده نزدیک تشکیل شود.

صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری تشکیل می‌شود

صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زیربخش‌های مختلف می‌تواند راهی برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارهای این عرصه باشد. تشکیل صندوق حمایت از توسعه نوغانداری نیز یکی از همین راهکارها است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: مراحل مقدماتی تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری، در حال اتمام است و امید می‌رود تا پایان سال جاری، این موضوع محقق شود.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی با اشاره به اینکه تشکیل هر صندوقی در زمینه کشاورزی، نیاز به تأمین منابع تعیین شده دارد، افزود: باید پیش از هر چیز، سرمایه اولیه صندوق از محل فروش امکانات و دارایی‌های مازاد آن بخش تأمین شود.

به گفته وی، در حال حاضر درباره صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری، تمام امکانات مازاد خود را احصا کرده، اما مسئله اسناد آن هنوز نهایی نشده است؛ زیرا برای فروش این اموال، به مجوز دولتی احتیاج دارد. ضمن اینکه برخی اموال، هنوز سند نداشته و باید مراحل قانونی آن طی شود. این سرمایه، هسته اولیه تشکیل هر صندوقی محسوب شده و در مورد تمام زیربخش‌ها به اجرا در آمده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد: صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری، ترکیبی از زنجیره تولید تا پایان صنعت و تجارت بخش نوغانداری است که تمام حلقه‌های پیشین و پسین دخیل در این بخش را دربر می‌گیرد.

پیش از این نیز رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، درباره تشکیل صندوق به ایانا گفته بود: "با دستور وزیر جهاد کشاورزی، از آبان‌ماه سال گذشته، تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت نوغانداری در دستور کار قرار گرفت که می‌تواند در ایجاد زنجیره ابریشم در کشور بسیار مؤثر باشد؛ بنابراین گروه‌های نوغانداران، ابریشم‌کشان، تاجران ابریشم، بافندگان فرش و تولیدکنندگان پوشاک ابریشمی در این صندوق عضو خواهند شد و همگی با منافع مشترک، پیشرفت و توسعه صنعت نوغانداری را رو به جلو هدایت می‌کنند."/

V-960301-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید