Iranian Agriculture News Agency

هند مسابقه نوآوری تکنولوژی برای ثروتمند ساختن کشاورزان برگزار کرد

نوآوری پیش بینی قیمت محصولات زراعی در رویداد ICT4D Data Jam برنده شد

اخیراً، نوآوری بر پایه داده که کشاورزان را در تصمیم گیری برای بهترین زمان فروش محصولاتشان یاری می کند جایزه نخست رویداد ICT4D Data Jam را کسب کرد.

نوآوری پیش بینی قیمت محصولات زراعی در رویداد ICT4D Data Jam برنده شد

اخیراً، نوآوری بر پایه داده که کشاورزان را در تصمیم گیری برای بهترین زمان فروش محصولاتشان یاری می کند جایزه نخست رویداد ICT4D Data Jam را کسب کرد. مبتکران برنامه کاربردی رابط برنامه نویسی 1 (API) "پیش بینی قیمت" و "زمان فروش 2 " می گویند که این برنامه به کشاورزان کمک می کند برداشت هایشان را با بهترین قیمت بفروشند و برنامه های فروش اقساطی برای کشاورزان براساس وام های موجود، منافع، مقدار محصولشان و دیگر موارد تهیه می کند.

به گزارش ایانا از وبسایت icrisat همچنین آن ها پیشنهاد یک سرویس ذخیره سازی برای کشاورزانی که کالاهایشان را دائم به بازار عرضه نمی کنند، ارائه کردند. اما امیدوارند که کشاورزان راهکار فروش اقساطی را انتخاب کنند. پیشنهاد زمان فروش و اِی پی آی می تواند اهرمی از خدمات مشاوره روستایی موجود از قبیل آر ام ال اِی جی تک 3 باشد که به مشتریان کشاورز خود کمک می کند از داوری قیمت ها توسط واسطه ها اجتناب کنند و بهترین تصمیم ممکن برای فروش را بگیرند.

در اوایل سال جاری، ICT4D Data Jam به عنوان یک مرکز نوآوری و به میزبانی 4 ICRISAT (مؤسسه بین المللی تحقیقات محصولات زراعی در مناطق استوایی نیمه خشک) افتتاح شد تا کارآفرینان، دانشمندان و بخش صنعت را گردهم آورد تا راه حل های جدیدی با همکاری یکدیگر ارائه دهند.

دیتا جم (Data Jam) ، رویدادی برای کارآفرینان و تحلیلگران داده ها، حرفه ای های فنّاوری اطلاعات و دانشگاهیان است تا راه حل هایی مبتنی بر داده ها پیدا کنند که چگونه فنّاوری می تواند مقابله بهتری با چالش های توسعه ای در هند و جهان امروز داشته باشد. شرکت کنندگان در این رابطه بحث می کنند که فنّاوری و داده ها چگونه می تواند نیازهای کشاورزان و محیط زیست را تأمین کند و چگونه می توان بر مشکل رایج پروژه های فنّاوری در کشاورزی غلبه کرد. در اینجا هکرها چالش های زیست محیطی و کشاورزی را با استفاده از راه حل های مجموعه داده های مربوطه و رابط برنامه نویسی کاربردی حل می کنند.

هر یک از سه گروه هزار دلار برنده شدند و شانس رسیدن به 8 هزار دلار در کسب و کار اهدایی و خدمات مشاوره ای و همچنین عضویت در مرکز نوآوری تازه تأسیس ICRISAT را دارند.

اعضای "گروه زمان فروش" عبارتند از: راگا پراساد مولوکوجو ( Raghu Prasad Mulukoju) ، مدیر ارشد فنّاوری شرکت Our Food با مسئولیت محدود؛ هارش نیسار (Harsh Nisar) ، دانشمند داده سازمان تحقیقاتی IFMR LEAD ؛ هری پراساث ساندارام (Hari Prasath Sundaram) ، مشاور شرکت مشاوره ای اگری تک 5 ؛ و بالا ردی وی (Bala Reddy V) ، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت Our Food . هنگام دریافت جایزه، مولوکوجو می گوید: "من در تمامی رخدادهای نوآورانه اخیر در زمینه کشاورزی به روز هستم. رویداد ICT4D Data Jam به من کمک کرد تا نوآوری بسیار مهمی را درک کنم که منجر به ارزیابی ابداعات شخصی مان و اجرای عملی آنها در شرکتمان می گردد. این رویداد افراد را گرد هم می آورد و با شبکه هایی در سطوح بالاتر از سازمان های مختلف در سراسر جهان مرتبط می کند که در غیر این صورت انجام آن دشوار است."

مقام دوم را گروه AgribarT به دست آوردند که برنامه کاربردی شکل گیری گروهی پویا را ساختند که به کشاورزان کوچک امکان چانه زنی دسته جمعی می دهد. این گروه به کمک الگوهای جمعیتی، جغرافیایی و کشت تاریخی؛ نمونه اولیه ای ساختند که کشاورزانی با الزامات خرید مشابه را شناسایی می کند. این برنامه کاربردی کشاورزان را توانمند می سازد تا از مزایای سفارش فله در اقتصاد اشتراکی بهره مند شوند.

گروه Kalgudi مقام سوم را کسب کردند که موتور یک وجهی مبتنی بر نقش را ساختند. پیشنهاد این گروه آن است که منابع داده گسسته را ترکیب کنند تا تعاملات عملی بین ذینفعان کشاورزی برای تغییر اجتماعی- اقتصادی به وجود آورند. راه حل آنها استفاده از اهرم پلت فرم اجتماعی سهامداران در سراسر زنجیره ارزش است که به استفاده کنندگان آن اجازه می دهد اطلاعات را پالایش کنند و هشدارهایی حیاتی مبتنی بر نقش شان در زنجیره ارزش دریافت کنند.

این رویداد در تاریخ12-13 ماه می امسال، در مرکز نوآوری های ICRISAT و با همکاری کنفرانس ICT4D ، ICRISAT ، گروه 6 GDA ، گروه A-M-Z ، دیجیتال گلوب 7 و ESRI هند برگزار شد. داوران این مراسم لاما لایر (Rama Lyer) ، معاون ارشد رئیس اتحاد راهبردی T-Hub ؛ کریستین مِرز (Christian Merz) ، مسئول ارشد برنامه BMGF ؛ دکتر اندی جارویس (Dr. Andy Jarvid) ، مدیر تصمیم گیری و تحلیل سیاست های منطقه ای مرکز بین المللی کشاورزی گرمسیری 8 (CITA) بودند.

پانوشت:

1- Application Programming Interface

2- Time2Sell

3- RML AgTech : کسب و کاری است که فنّاوری و راه حل تجزیه و تحلیل داده ها برای کشاورزان را ارائه می دهد و حدود 4/1 میلیون نفر از کشاورزان هندی از 50 هزار روستا در سراسر 18 ایالت این کشور از آن بهره می برند.

4- The International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics

5- AgriTech

6- Global Development Analytic Inc.

7- Digital Globe

8- International Centre for Tropical Agriculture

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید